سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس سازمان صنعت و تجارت قم؛

داخلی‌سازی صنایع وارداتی مهمترین اولویت سرمایه‌گذاری در قم است

سیجانی گفت:حمایت از داخلی‌سازی صنایع وارداتی که منجربه صرفه‌جویی ارزی شود و بتواند تحریم‌های خارجی را خنثی کند اولویت اصلی سرمایه‌گذاری در قم است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،محمود سیجانی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم در حاشیه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولیدگفت: هدف گذاری امسال قم در این زمینه صرفه جویی ارزی به میزان ۱۰۵ میلیون دلار است.

سیجانی اضافه کرد: صنایع لوازم خانگی، برق و الکترونیک، مواد اولیه شیمیایی و پلیمری مهمترین سهم را در صرفه جویی ارزی دارند.

 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم بیان کرد: اولویت قم در بخش سرمایه گذاری با سرمایه گذاران داخلی است و همزمان از سرمایه گذاران خارجی که دانش فنی و سرمایه اقتصادی داشته باشند نیز حمایت کامل می‌شود.

سیجانی ادامه داد: مشارکت بین سرمایه گذاران داخلی و خارجی در احداث واحد‌های جدید صنعتی نیز بعنوان یک گام مهم در استان قم دنبال می‌شود.

به گفته رییس سازمان صنعت و تجارت قم، مجموعه اقتصادی این استان از سرمایه گذاران خارجی که دارای دانش فنی، تجیهزات خط تولید نوین و فعال در تولید مواد اولیه صنعتی باشند حمایت خواهد کرد.

سیجانی عنوان کرد: بیشترین تقاضا برای سرمایه گذاری خارجی در قم از کشور چین است و صنایعی مانند کفش و دمپایی، مواد اولیه پلیمری، قالب سازی صنعتی و ماشین آلات خط تولید از مهمترین مباحث جذاب برای سرمایه گذاران غیربومی است.

رییس سازمان صنعت و تجارت قم  یادآور شد: سال گذشته ۱۲ واحد صنعتی با مشارکت یا سرمایه گذاری صرف سرمایه گذاران خارجی در قم افتتاح شد.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحد‌های صنعتی قم فراتر از ۷۳ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۶۰ هزار تَن فرصت اشتغال ایجادشده است. قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هرکدام از آن‌ها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.