سیجانی گفت: احیای واحد‌ها و معادن راکد، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام، نهضت ساخت و پرداخت تسهیلات مالی از شاخص‌های مهم وزارت صنعت در ارزیابی استان‌های برتر در امر سرمایه‌گذاری بوده‌است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،محمود سیجانی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم در حاشیه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در قم با بیان اینکه ۱۳ واحد تملیکی قم امسال به چرخه تولید باز خواهد گشت،گفت: استان قم در بخش سرمایه‌گذاری در سال ۹۹ رتبه سوم کشور را بعد از استان‌های مرکزی و یزد بدست آورده‌است.

سیجانی تصریح کرد: طی امسال یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان توسط بانک‌های عامل استان به واحد‌های صنعتی و تولیدی قم در سه بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری تسهیلات مالی پرداخت خواهد شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با بیان این که تسهیلات یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی توسط ۸ بانک عامل تزریق می‌شود، ادامه داد: در بخش صنعتی یکهزار و ۱۰۰ میلیارد تومان، ۲۲۰ میلیارد تومان بخش گردشگری و ۱۳۰ میلیارد تومان نیز برای بخش کشاورزی تسهیلات بانکی پرداخت خواهد شد.

سیجانی تصریح کرد: این تسهیلات در دو قالب سرمایه در گردش برای واحد‌های فعال و سرمایه ثابت برای طرح‌های توسعه و اتمام طرح‌های نیمه تمام در سه بخش اقتصادی استان تزریق می‌شود.

به گفته سیجانی، سال گذشته یکهزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بخش‌های اقتصادی و تولیدی قم پرداخت شد که ۲۰۰ میلیارد تومان بیشتر از هدف گذاری اولیه استان بوده‌است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم در ادامه با اشاره به اهمیت تامین زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در قم گفت: اولویت استان قم در مجوز‌های جدید صنعتی بر صنایع منتخب و کارشناسی شده برای تکمیل زنجیره تولیدات صنعتی استان است.

سیجانی عنوان کرد: همچنین در طرح پرداخت تسهیلات جدید به واحد‌های موجود تصمیم بر پرداخت ۱۴۳ میلیارد تومان به ۲۲ واحد صنعتی، ۱۳ میلیارد تومان برای ۱۸ واحد صنعتی و ۱۱ میلیارد تومان برای ۶ واحد گردشگری نهایی شده که ظرف دو ماه آینده به آن‌ها پرداخت می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم مشکلات کمبود زمین صنعتی را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: در همین رابطه ۱۰۹ هکتار زمین در شهرک صنعتی شکوهیه توسط ستاد اجرایی فرمان امام راحل در دست آماده سازی است.

سیجانی یادآورشد: حدود ۱۷۰ واحد راکد صنعتی در این استان وجود دارد که طبق برنامه ریزی‌های انجام شده ۵۰ واحد از این بین طی امسال احیا و به مدار تولید باز خواهد گشت.

به باور رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، تقویت صنعت بومی سازی برای خنثی سازی تحریم‌ها و احیای واحد‌های راکد صنعتی از اولویت‌های پرداخت تسهیلات بانکی در این استان است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هرکدام از آن‌ها به خصوص دو شهرک راهبردی شکوهیه و محمود آباد موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه گذاری، تولید و اشتغال دارد.

حجم سرمایه‌گذاری انجام شده برای واحد‌های صنعتی قم فراتر از ۷۰ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۸ هزار تَن فرصت اشتغال ایجادشده‌است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار