سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش مبتلایان به کرونا در همدان/ لزوم جلوگیری از ورود مسافر به استان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان از افزایش بیماران مبتلا به کرونا در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ دکتر ابراهیم جلیلی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر استان همدان از لحاظ تعداد بیماران بستری و سرپایی مبتلا به کرونا وضعیت برابری دارد، گفت: تعداد بیماران سرپایی با شیب کمی در حال افزایش است.

او تاکید کرد: این روند نشان می‌دهد که اگر مدیریت خوبی در استان صورت نگیرد با افزایش تعداد بیماران بستری نیز در روز‌های آینده مواجه خواهیم بود.

معاون درمان دانشگاه با اشاره به اینکه برخی از استان‌ها شیب تندی در ابتلا به کرونا دارند، اما در همدان این وضعیت را شاهد نیستیم،گفت: به تمام بیمارستان اعلام شده از لحاظ بستری بیماران احتمالی و تجهیزات آمادگی لازم داشته باشند.

او در خصوص این موضوع که این روز‌ها شاهد حضور مسافرانی از استان‌های جنوبی به همدان هستیم، بیان کرد: ما هم نسبت به این موضوع اعتراض داریم، چون روند ابتلا به کرونا در اکثر استان‌ها رو به افزایش است و نیاز به محدودیت تردد‌ها وجود دارد.

دکتر جلیلی تصریح کرد: طبق اعلام ستاد کرونا حضور در تفرجگاه‌ها و پارک‌ها ممنوع شده که امیدوارم مسوولان مربوطه به این موضوع توجه لازم را داشته باشند تا با بار دیگر با بحران پیک کرونا مواجه نشویم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اشاره به اینکه اگر این روند ادامه داشته باشد باید منتظر افزایش بیماران مبتلا و پیک پنجم در استان همدان بود یاد آورشد: در حال حاضر ۳۸۰ بیمار بستری و به همین تعداد مراجعه سرپایی به بیمارستان‌های استان داریم و تقریبا آمار یکسان است، اما نگرانی نسبت به افزایش آمار وجود دارد.

دکتر جلیلی گفت: هفته اخیر میزان بستری مبتلایان به کرونا در استان بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ نفر در نوسان بود و امروز به ۳۸۰ تا ۴۰۰ می‌رسد، اما آمار سرپایی نیز در حال افزایش است و اگر نتوانیم تردد‌ها را مدیریت کنیم باید منتظر پیک بعدی کرونا باشیم.

او با اشاره به اینکه تا به امروز موردی از کرونا دلتا در استان مشاهده نشده است، گفت: از آنجا که میزان سرایت پذیری این ویروس بالاست از مردم می‌خواهیم شیوه نامه های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک و دوری از تجمع را جدی بگیرند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.