سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورتِ تسریعِ واکسیناسیون سالمندان

مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت:با توجه به خیز موج پنجم کرونا،سالمندان بالای ۷۰ سال در اصفهان هرچه زودتر برای دریافت واکسن کرونا اقدام کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  رضا فدایی  مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: لازم است سالمندان بالای ۷۰ سال که تاکنون دوز اول واکسن کرونا را دریافت نکردند هرچه سریعتر برای تزریق آن به مراکز تجمیعی واکسیناسیون یا بهداشت مراجعه کنند.

او افزود: با توجه به خیز موج پنجم کرونا، تسریع در واکسیناسیون گروه‌های پر خطر به ویژه سالمندان ضروری است و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از سالمندان بالای ۷۰ سالی که تاکنون برای دریافت نوبت اول واکسن مراجعه نکردند درخواست دارد هرچه سریعتر برای این کار اقدام کنند.

مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: اگر سالمندان بالای ۷۰ سال وقت لازم را برای دریافت واکسن کرونا صرف نکنند شاید در روز‌های آینده و در صورت تشدید شرایط همه‌گیری کووید ۱۹ ناچار به جستجو برای پیدا کردن تخت بستری در بیمارستان‌ها شوند.

فدایی با بیان اینکه حدود ۷۰ هزار نفر از سالمندان بالای ۷۰ سال در استان اصفهان برای دریافت نوبت اول واکسن کرونا مراجعه نکردند، اظهار داشت: این افراد ممکن است به هر دلیلی پیامک نوبت دهی برای واکسیناسیون را دریافت نکرده اند یا اطلاع رسانی کافی به آن‌ها نشده است.

او از سالمندان بالای ۷۰ سال که هنوز دوز اول واکسن کرونا را دریافت نکردند خواست تا در کلانشهر اصفهان به مراکز تجمیعی پل شهرستان یا مصلا و در سایر شهر‌ها به مراکز تعیین شده واکسیناسیون مراجعه کنند.

فدایی با تاکید بر اینکه این مراکز آماده حضور سالمندان بالای ۷۰ سال به منظور دریافت واکسن است و در زمان حاضر ظرفیت کافی وجود دارد، ادامه داد: افرادی که دوز اول واکسن کرونا را نیز دریافت کردند و یک ماه از آن گذشته است برای دریافت نوبت دوم واکسن اقدام کنند.

مسوول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: هنوز برای واکسیناسیون گروه سنی بالای ۶۵ سال دستوری از وزارت بهداشت صادر نشده و محموله قابل ملاحظه‌ای نیز برای این کار به دانشگاه ارسال نشده است.

فدایی با بیان اینکه در زمان حاضر واکسیناسیون گروه‌های سنی بالای ۷۰ و بیماران خاص در استان اصفهان در حال انجام است، افزود: تاکنون حدود ۲۸۵ هزار نفر در استان اصفهان (به جز کاشان و آران و بیدگل) دوز اول واکسن کرونا و حدود ۱۲۰ هزار نفر ۲ دوز واکسن کرونا را دریافت کردند.

او میزان پوشش واکسن کرونا برای دریافت یک نوبت واکسن را ۶ درصد و ۲ نوبت واکسن کرونا را ۲.۵ درصد اعلام کرد و گفت: تا کنون هیچ مورد قطعی و اثبات شده‌ای از فوت افراد به دلیل عوارض ناشی از دریافت واکسن کرونا در اصفهان گزارش نشده است.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.