سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان به‌عنوان شهر خلاق در حوزه صنایع‌دستی انتخاب شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: استان زنجان در شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر و حوزه صنایع‌دستی انتخاب و معرفی شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ارجمند مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان بااشاره به اینکه در طراحی شهر‌های خلاق ۹ حوزه طراحی و پیش‌بینی شد، گفت: این حوزه‌های موضوعی شامل ادبیات، موسیقی، صنایع‌دستی و سنتی، هنر‌های تجسمی، هنر‌های نمایشی مد و لباس، سینما، رسانه و مطبوعات و چاپ و بسته‌بندی، شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر  است.

او بابیان اینکه این شبکه می‌تواند از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری ما برای توسعه اشتغال کشور کمک کند و در جلب گردشگری مؤثر باشد،افزود: شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر پدیده‌ای است که برمبنای تحقق برنامه‌ها احیاشده است راهنمای روشن پیش رو دارد؛ که می‌تواند نهاد‌های مختلف را در کنار هم قرار دهد.

ارجمند گفت: طرح شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر طرحی است که فعالیت‌های هنری را شامل می‌شود و انجمن‌ها، اصناف و هنرمندان عرصه فرهنگ و هنر در این طرح مشارکت می‌کنند.

او ادامه داد: طرح شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر با لحاظ اهمیت نگاه آینده محور و آمایشی در جهت توسعه عدالت فرهنگی و ترویج فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی و تقویت و کاربردی سازی زیرساخت‌های فرهنگی و هنری موجود و حمایت از طرح‌های خلاقانه برآمده در بستر‌های محلی و بومی به اجرا درآمده و گام نخست این مسیر شناسایی داشته‌ها، ظرفیت‌های انسانی، فرهنگی، هنری و طبیعی در مناطق مختلف کشور است.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.