سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندارکرمان:

نبود تمرکز فنی برای تصمیم‌گیری و تعریف راهبرد در حوزه تجارت

زینی وند گفت: بسیاری از مشکلاتی که در تنظیم بازار، توزیع کالا، صادرات و واردات وجود دارد به دلیل نبود راهبرد در حوزه تجارت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی زینی‌وند، استاندار کرمان ۱۳ تیر ماه در دیدارِ تعدادی از مدیران سازمان صنعت و معدن استان گفت: صنعت و معدن از رسته‌های درآمدزا، توسعه‌ساز و اشتغالزا به شمار می‌رود.

او همچنین از اهمیت و اثربخشی تفکیک در وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت نام برد و افزود: حوزه صنعت و معدن با تجارت تناسبی ندارند، ضمن اینکه تجارت از حوزه‌های مهمی به شمار می‌رود که نیاز به ساماندهی دارد.

زینی وند ادامه داد: بسیاری از مسائلی که در تنظیم بازار، توزیع کالا، صادرات و واردات مشکل داریم به این دلیل است که تمرکز فنی برای تصمیم‌گیری و تعریف راهبرد در حوزه تجارت وجود ندارد.

استاندار کرمان همچنین تشکل‌محوری را در سرعت‌بخشی به رشد و توسعه استان مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: انجمن‌ها و تشکل‌های غیر دولتی بهتر می توانند کمک دهنده باشند، در دولت دوازدهم در واگذاری و تمرکززدایی اقدامات خوبی صورت گرفت، اما تا شفاف سازی و سیستم محور کردن امور فاصله وجود دارد.

 زینی وند، هماهنگی دولت و مجلس را با شکل‌گیری تیم‌های تخصصی در واگذاری اختیارات لازم دانست و گفت: بهترین این واگذاری ها، تشکل‌ها و انجمن‌ها هستند که به سرعت رشد و توسعه کمک می‌کنند.

 مهدی حسینی‌نژاد رئیس سازمان صمت استان نیز در این جلسه از شناسایی نیازمندی‌های آب، برق، گاز و دانش لازم برای چشم انداز توسعه حوزه صنعت و معدن استان خبر داد و عنوان کرد: نگاه سازمان بر برون سپاری و تفویض اختیارات از جمله به خانه صنعت و معدن و سازمان نظام مهندسی است.

او از توجه به فرآوری صنایع معدنی در راستای استفاده از ظرفیت‌های استان جهت رشد و توسعه گفت و ادامه داد: استخراج و فروش مواد معدنی را به بخش خصوصی در نظر داریم که جهش بزرگی را در استان رقم می‌زند.

رئیس سازمان صمت استان کرمان، توجه و فراهم سازی بستر کار برای قطعه‌سازی، دانش‌بنیان‌ها و خدمات را به عنوان محور‌های اصلی مجموعه مطرح کرد و گفت: این طرح‌ها را در قالب مباحث اقتصاد مقاومتی دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.