سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ویترین مرغ فروشی ها خالی از مرغ است

با کمیاب شدن مرغ در شهرستان نطنز، مردم این شهرستان با گلایه از این موضوع نگران افزایش قیمت مرغ هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، برای چندمین بار است که مرغ در بازار شهرستان نطنز کمیاب شده و مردم این شهرستان برای تهیه این کالای اساسی سبد خانوار با مشکل مواجه اند و با وجود فعالیت چند واحد پرورش مرغ  مردم شهرستان نطنز چند روزی است برای تهیه مرغ گرم با مشکل مواجه شده‌اند.

در حالی که مسئولان شهرستان نطنز بر طبیعی بودن روند پرورش و کشتار مرغ  تاکید می‌کنند، مردم منطقه از خالی بودن ویترین فروشگاه‌های شهرستان در یک هفته اخیر گلایه دارند.

سناریوی کمیاب شدن مرغ به افزایش قیمت ها ختم می شود

یکی از شهروندان شهرستان نطنز در خصوص کمیاب شدن مرغ در نطنز گفت:  هر چند وقت یک بار مرغ در سطح بازار کمیاب می‌شود تا به این بهانه قیمت مرغ را افزایش دهند، هر چند که مسئولان وعده تنظیم بازار و کاهش قیمت‌ها را می‌دهند اما در واقعیت اتفاقات دیگری رخ می دهد که با این وعده ها متفاوت است.

مرغ فروشان شهر‌های بادرود و نطنز ضمن اشاره به مشکلات توزیع و کمبود سهمیه عنوان می‌کنند: سهمیه مرغ ما اندک هست و نمی‌توانیم نیاز مشتریان خود را برآورده کنیم و مجبور هستیم مرغ شمال با نرخ ۳۴ هزار تومان را به فروش برسانیم.

یکی از مرغ فروشان گفت: در طول روز نزدیک به ۶۰ کیلو مرغ دولتی به فروشگاه من داده می‌شود که در کمترین زمان ممکن این مقدار به فروش می‌رسد و تا شب نیز بیکار درب مغازه نشسته‌ام و دخل و خرج زندگی و مغازه با این شرایط همخوانی ندارد.

مدعی العموم به حواشی کمبود مرغ ورود کند

سید جواد نوری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نطنز ضمن اشاره به برپایی نشست با مسئولان اداره صمت، اتحادیه صنف موادغذایی و پروتئینی و مدیرعامل شرکت تعاونی مرغداران نطنز پیرامون وضعیت مرغ گرم در شهرستان نطنز گفت: دستور لازم به شرکت تعاونی مرغداران مبنی بر اولویت قرار دادن جذب و تامین مرغ گرم در شهرستان نطنز داده شد.

وی ضمن تاکید بر همت و تلاش مسئولان مربوطه در رفع کمبود مرغ شهرستان نطنز عنوان کرد: مدعی‌العموم به عنوان نماینده جامعه و مردم، بازخواست از مسئولان کم کار و بی‌انگیزه را وظیفه خود فرض کرده و در این رابطه با تمام قوا برای استیفای حقوق مردم حرکت خواهد کرد.

نوری با بیان اینکه دادستانی نطنز با متخلفان و سودجویان از وضعیت موجود مطابق قانون برخورد و در این زمینه هیچ مماشاتی صورت نمی‌پذیرد، تاکید کرد: متخلفانی که موجب اخلال در تامین و توزیع شوند پرونده آنان خارج از نوبت و با شدت در مراجع قضایی رسیدگی خواهد شد.

 روز جمعه حدود یک تن و ۱۰۰ کیلو مرغ دولتی که از کشتارگاه اصفهان انتقال و بین مرغ فروشان شهر‌های نطنز و بادرود توزیع شده بود به علت فاسد و متعفن بودن، توسط بازرسان شبکه دامپزشکی نطنز جمع‌آوری شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.