سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمریکا سودای حضور نظامی در ازبکستان و تاجیکستان را دارد

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در بحبوحه خروج نظامیان این کشور از افغانستان، از احتمال همکاری نظامی با ازبکستان و تاجیکستان می‌گوید.

به گزارش  حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا احتمال همکاری نظامی این کشور با ازبکستان و تاجیکستان، پس از عقب نشینی نظامی از افغانستان را منتفی نمی‌داند.

جان کربی در کنفرانسی خبری در پاسخ به این پرسش که آیا آمریکا به دنبال ایجاد پایگاه نظامی در ازبکستان و تاجیکستان است، گفت با مساعدت همکاران خود در وزارت خارجه، در حال برقراری ارتباط با این کشور‌ها هستیم و تلاش می‌کنیم فرصت‌های ممکن در آنجا را شناسایی کنیم.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اظهارنظر در این باره را به این کشور‌ها واگذار کرد و افزود: آمریکا به رایزنی هایش با دیگر کشور‌های هم مرز با افغانستان ادامه خواهد داد.

نیرو‌های خارجی قرار است تا قبل از ۱۱ سپتامبر سال جاری همزمان با سالگرد حادثه «۱۱ سپتامبر»، خاک افغانستان را ترک کنند. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پیش‌تر اعلام کرد با وجود خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان، واشنگتن قصد ترک کامل این کشور را ندارد. این سخنان با واکنش سریع گروه‌های مختلف در کابل از جمله طالبان مواجه شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.