سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمریکا در تدارک تخلیه اضطراری سفارت خود در افغانستان است

بنا به گفته برخی مقامات آمریکا، این کشور در تدارک تخلیه اضطراری سفارت خود در پایتخت افغانستان است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه یونی ایندیا، آمریکا به دلیل هراس از شرایط امنیتی در افغانستان و همزمان با عقب نشینی نظامی از این کشور، برنامه‌ای برای تخلیه اضطراری سفارت خود در کابل در نظر دارد.

نشریه وال استریت ژورنال به استناد گفته برخی مقامات آمریکا گزارش داد واشنگتن به دلیل شرایط امنیتی این روز‌های افغانستان، در تدارک تخلیه اضطراری سفارت خود در پایتخت افغانستان است. این نشریه آمریکایی روز جمعه در گزارش خود آورد علاوه بر دیپلمات‌های آمریکا، احتمال تخلیه هزاران شهروند این کشور از افغانستان نیز مطرح است.

وال استریت ژورنال به نقل از منابع مطلع خود نوشت: برنامه ریزی برای چنین تخلیه‌ای صورت گرفته است و آمریکا در حال حاضر بالگرد‌های خود را به منظور پشتیبانی تخلیه احتمالی دیپلمات‌ها و شهروندان خود در نزدیکی سفارت خود در کابل حفظ کرده است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه نسبت به مسائل و مشکلات داخلی، که این روز‌ها دولت افغانستان با آن روبرو است، ابراز نگرانی کرد و در عین حال تاکید کرد آمریکا برنامه خود برای خروج بیشتر نظامیان خود از خاک افغانستان را ظرف دو ماه آتی پیگیری خواهد کرد.

دولت بایدن اعلام کرده است تا پیش از سالگرد حملات یازدهم سپتامبر، نیروهایش را از افغانستان خارج خواهد کرد و بنا بر اعلام رسانه‌ها، برخی از پایگاه‌ها، بالگردها، خودرو‌های نظامی و تسلیحات آمریکا به ارتش افغانستان تحویل داده خواهد شد. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.