سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری نخستین جلسه ستاد صبر در دادگستری فارس

نخستین جلسه ستاد صبر در دادگستری استان فارس برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به این که دغدغه قوه قضائیه ترویج فرهنگ صلح و سازش، کاهش اطاله دادرسی و مراجعات به دستگاه قضایی است، گفت: نامگذاری ستاد صبر برگرفته از صلح و بخشش و رضایت است و مهمترین روش تحقق این مهم در جامعه پایبندی به تعالیم دین مبین اسلام قران و مکتب اهل بیت علیهم السلام است.

او بیان کرد:گسترش فرهنگ صلح و سازش و نهادینه کردن فرهنگ گذشت و بخشش از وظایف ستاد صبر است که باید با برنامه ریزی دقیق و هدفمند، آن را وارد بستر زندگی مردم کند.
 
موسوی تصریح کرد: باید تلاش کرد تا هر خصومتی ابتدا به ساکن وارد دستگاه قضایی نشود و سعی شود با استفاده از ظرفیت ائمه جماعات، ریش سفیدان و معتمدان محلی حل و فصل شود.
 
رئیس کل دادگستری فارس با اشاره به رتبه برتر کشوری استان در ۷ سال متوالی برای مصالحه پرونده‌های قتل، ادامه داد: از ابتدای امسال تا کنون با تلاش اعضا و کارکنان شورای حل اختلاف در ۳۰ فقره پرونده قتل منجر به گرفتن رضایت از خانواده‌های اولیا دم شده است.
 
او از همه دستگا‌های اجرایی مربوطه به ویژه نهاد‌های اجتماعی و فرهنگی درخواست کرد تا با استفاده از روحیه انقلابی و تلاش مضاعف گام های موثری در ترویج فرهنگ صلح و سازش استان بردارند.
 
انتهای پیام/ت
 
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.