سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنگ پایان کنکور ۱۴۰۰

آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی کنکور ۱۴۰۰ صبح امروز شنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۰ در آذربایجان غربی برگزار شد و زنگ پایان برگزاری آزمون سراسری نواخته شد.

 

علیرضا مظفری نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: امروز شنبه دوازدهم تیرماه و در آخرین روز برگزاری کنکور سراسری در آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی ۷ هزار و ۱۱۷ نفر در آذربایجان غربی در حوزه های مختلف امتحانی حضور یافتند.

او با بیان اینکه کنکور سراسری سال ۱۴۰۰، در پنج گروه آزمایشی برگزار می‌شود، افزود: بیشترین ‏شرکت کنندگان مربوط به گروه آزمایشی علوم تجربی است که نزدیک به ۵۰ درصد از کل داوطلبان و به تعداد ۲۹ هزار و ۸۱۱ ‏نفر را شامل می شود.

او تعداد کل شرکت کنندگان استان در کنکور سراسری را ۶۳ هزار و ۵۶ نفر اعلام کرد و افزود: این میزان در مقایسه با سال ‏گذشته تغییر چشم گیری نداشته است و تنها ۵۱ نفر افزایش نشان می‌دهد.

معاون آموزشی دانشگاه ارومیه گفت: ‎ ۵۷ درصد از شرکت کنندگان در کنکور سراسری در استان آذربایجان غربی از دختران و بقیه از پسران می‌باشد.

مظفری ادامه داد: بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، در این آزمون از مجموع داوطلبان استان ۳ هزار و ۹۱۵ نفر در ‏گروه ریاضی و فنی، ۲۹ هزار و ۸۱۱ نفر در گروه علوم تجربی، ۱۸ هزار و ۶۶۲ نفر در گروه علوم انسانی و ۳ هزار و ۵۵۱ ‏نفر در گروه هنر ثبت نام کردند.

معاون آموزشی دانشگاه ارومیه اطمینان داد: کنکور در استان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و زیر نظر ناظران بهداشتی و ‏همکاری بسیج برگزار خواهد شد. ‏

تاکنون آزمون گروه آزمایشی هنر صبح چهارشنبه ۹ تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی صبح پنج‌شنبه ۱۰ تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی صبح پنج‌شنبه ۱۰ تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه ۱۱ تیر برگزار شده اند و آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی صبح شنبه ۱۲ تیر درحال برگزاری است.

انتهای پیام/گ‏

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.