سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل انتقال خون استان کرمان:

کرمانی ها، امسال بیشتر خون اهدا کردند/ باز هم نیاز به اهدای خون در کرمان وجود دارد

شکوهی گفت: در سه ماهه امسال، اهدای خون در استان کرمان، ۱۶ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ایرج شکوهی، مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: طی سه ماهه امسال، حدود ۱۸ هزار واحد خون در استان کرمان اهدا شد که  این میزان، ۱۶ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

او افزود: علی رغم رشد اهدای خون در کرمان، شیوع کرونا و افزایش گرمای هوا، ۲ عامل مهم مراجعه نکردن اهداکنندگان به پایگاه‌های انتقال خون استان کرمان محسوب می‌شود. 

شکوهی شمار بیماران تالاسمی استان کرمان  را به عنوان یکی از مصرف کنندگان خون، هزار و ۵۰۰ مورد اعلام کرد و ادامه داد: در حالی که در استان‌های همجوار این تعداد بیمار وجود ندارد و هر بیمار تالاسمی در ماه یک تا ۲ واحد خون مصرف می‌کند.

او  گسترش و رشد مراکز درمانی و بیمارستان‌های کرمان را طی سال‌های اخیر، یکی از دلایل کمبود خون در این استان عنوان کرد و بیان داشت: آمار تصادفات نیز در استان کرمان قابل توجه است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان با اشاره به اینکه به تمام گروه‌های خونی بخصوص " او مثبت و منفی" نیاز داریم و  مصرف خون در کرمان بیشتر از اهدای خون است، تصریح کرد: خون مورد نیاز مناطق جنوبی استان کرمان از طریق شهرستان‌های شمالی، مانند سیرجان تامین می‌شود.

انتهای پیام/ م 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.