سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی؛

موج پنجم کرونا در آذربایجان غربی از هفته آینده شروع می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی نسبت به شروع موج پنجم کرونا، در استان هشدار داد.

دکتر جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار ‎ ‎گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: در موج چهارم کرونا به لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اعمال محدودیت ها در سطح استان نسبت به موج سوم وضعیت بهتری داشتیم.

او گفت استفاده از ماسک در آذربایجان غربی به ۵۳ درصد کاهش یافته است و از نظر فاصله گذاری هم در سطح کشور جز سه استان آخر کشور هستیم.

آقازاده از شروع موج پنجم کرونا در استان از هفته آینده خبر داد و گفت: با توجه به عادی انگاری‌ها، عدم استفاده مردم از ماسک، برگزاری تجمعات و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، متاسفانه از هفته آینده این موج در استان شروع خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: در حال حاضر در  تعدادی از بیمارستان‌های استان با افزایش بستری‌ها روبرو هستیم و قطعاً با موج پنجم کرونا روبرو خواهیم شد.

او همچنین گفت: ویروس دلتا هم از جنوب کشور به شمال وارد شده و با این وضعیتی که داریم باید خود را برای مقابله با موج پنجم آماده کرده و نباید در مقابل این بیماری هرگز خسته شویم و مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و استفاده از ماسک را در اولویت قرار دهند.

دکتر آقازاده همچنین از واکسیناسیون ۸۵ درصد از افراد بالای ۷۰ سال در استان خبر داد و افزود: همه مراکز تجمیعی ما برای واکسیناسیون جامعه هدف در آمادگی کامل هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد:  در شهرستان‌های پیرانشهر و سردشت کمترین آمار واکسیناسیون جامعه هدف را داریم که انتظار می‌رود مردم همکاری بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.