سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون دانشگاه علوم پزشکی زابل:

استفاده از ماسک در منطقه سیستان به کمتر از ۵۰ درصد کاهش یافته است

اکبری زاده گفت: با وجود اینکه سال گذشته بیش‌از ۹۰ درصد مردم سیستان از ماسک استفاده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کردند هم‌اینک این دستورالعمل‌ها جدی گرفته نمی‌شود و میزان استفاده از ماسک در سیستان به کمتر از ۵۰ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، دکتر جواد اکبری زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل گفت: سفر‌های نوروزی به منطقه سیستان و برگزاری مراسم‌های عزاداری و عروسی از مهمترین عوامل افزایش میزان موارد ابتلا به کرونا در منطقه سیستان است.

وی ادامه داد: هم‌اینک ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در سیستان و بلوچستان بویژه در منطقه سیستان تکمیل شده و جوابگوی این تعداد بیمار را نخواهد داشت.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: امیدواریم با محدودیت‌ها و تعطیلات اعلام شده میزان انتشار ویروس کاهش یابد و مردم بیشتر از گذشته دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی تاکید کرد: متاسفانه شرایط ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان بسیار خطرناک است و ما از ۱۵ فروردین امسال وارد پیک جدید این ویروس شدیم و روزانه تعداد موارد بیماری، بستری و فوت نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده و چندین برابر مدت زمان مشابه سال گذشته شده است.

اکبری زاده اظهارداشت: علت اصلی افزایش موارد ابتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان بویژه سیستان عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط شهروندان، اصناف و برگزاری مراسم‌های عروسی و عزاداری در منطقه است این در حالیست که در سال گذشته مردم منطقه پروتکل‌های بهداشتی را بسیار رعایت می‌کردند.

وی تصریح کرد: لازم است مردم پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را به دقت رعایت کنند و استفاده از ماسک باید در اولویت آنان باشد و از برگزاری مراسم‌های عروسی و عزاداری به طور جد خودداری کنند تا بتوانیم از این پیک کرونا عبور کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بازاریان و اصناف محدودیت‌های اعمال شده از سوی ستاد کرونا را رعایت کنند و اگر تنها به مدت ۲ هفته این تعطیلی‌ها به خوبی اجر شود آمار مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان و منطقه سیستان بسیار پایین خواهد آمد.

وی اظهارداشت: همان گونه که سال گذشته توانستیم با تعطیلی مراکز و اعمال محدودیت‌ها پیک‌های کرونا را کنترل کنیم اینبار نیز به همکاری مردم و اصناف برای عبور از این وضعیت خطرناک نیازمندیم.

اکبری زاده تصریح کرد: تالار‌ها برای برگزاری مراسم‌های عروسی بسته شده و خواهشمندیم شهروندان عزیز در منازل مراسم عروسی را برگزار نکنند زیر این بسیار خطرناک است و ما پارسال شاهد مبتلا شدن تعداد بسیار زیادی از شهروندان در مراسم‌های عروسی در منطقه سیستان بودیم.

وی ادامه داد: بر اساس غربالگری‌هایی که انجام می‌شود منشا کرونا از مراسم‌های عروسی، عزا و تجمعات خانوادگی است و باید همه مردم همکاری کنند تا از این شرایط بسیار سخت عبور کنیم و اگر پروتکل‌ها رعایت نشود در ماه‌های آینده خدای ناکرده همه مردم و هر خانواده یکی عزیزی را بر اثر این ویروس منحوس از دست خواهد داد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.