سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات فرش های دستباف مهاباد مغفول ماند

رئیس اتحادیه بافندگان فرش دستباف مهاباد گفت: برترین فرش‌های دنیا توسط قالی‌بافان مهابادی بافته می‌شود، اما این روز‌ها صادرات این صنعت در پازل اقتصاد کشور مغفول مانده است.

چیا قربانی اقدم رئیس اتحادیه بافندگان فرش دستباف مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: فرش دستباف ایران که به دلیل قیمت بالا، بیش از داخل بازار خارجی دارد، با تحریم‌های ظالمانه دچار رکود شده و شیوع کرونا بر این رکود افزوده است.

قربانی اقدم افزود: خرید و فروش فرش افشار از ابتدای سال جاری تاکنون با رکود شدیدی مواجه شده و بخش عمده ای از تولیدات شهرستان در مغازه ها بدون فروش مانده است.

او اضافه کرد: اما امسال به علت عوامل متعددی همچون برگزاری انتخابات و تأثیر آن بر وضعیت برجام، خرید و فروش در صنعت فرش به حداقل رسیده و بخش عمده تولیدات فرش برای خرید و صادرات به صورت راکد مانده است.

قربانی اقدم مهمترین مشکل صنف بافندگان را نبود نقدینگی دانست و ادامه داد: با توجه به شرایط موجود، دولت باید زمینه اهدای تسهیلات کم بهره را تا مشخص شدن وضعیت صادرات و رونق دوباره خرید و فروش فرش فراهم کند و بافندگان نیز فعالیت تولیداتی خود را متوقف نکنند.

رئیس اتحادیه بافندگان فرش دستباف مهاباد تصریح کرد: با آمدن کرونا و بسته شدن رفت‌وآمد‌ها، سفر‌های خارجی و تعطیلی نمایشگاه های فرش  این صنعت که به دلیل تحریم‌ها ضعیف شده بود، با مشکل بیشتری روبرو شده است.

او ایجاد یک الگوی مناسب با در نظر داشتن تقاضا و نیاز خریداران فرش را لازمه رونق بازار فرش دانسته و اذعان کرد: تغییر سبک مکان زندگی مردم و کوچک بودن فضای خانه‌ها و تفاوت فرهنگ در کشور‌های مختلف، نیاز به بررسی در خصوص ذائقه مشتری را می‌طلبد که پرداختن به این حوزه می‌تواند صادرات فرش مهاباد را متحول کند.

انتهای پیام / س خ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.