رئیس اتحادیه بافندگان فرش دستباف مهاباد گفت: ۲ هزار نفر در حوزه فرش دستباف این شهرستان تولیدات خود را روانه بازار می‌کنند.

چیا قربانی‌اقدم رئیس اتحادیه بافندگان فرش دستباف مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: بیش از ۲ نفر در حوزه فرش دستباف مشغول به فعالیت هستند که حاصل دسترنج آن‌ها با تولید سالانه ۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع انواع فرش روانه بازار‌های داخلی و خارجی می‌شود.

قربانی اقدم افزود: در حال حاضر، هزار و ۶۵۰ نفر قالیباف از مزایا و خدمات بیمه تأمین اجتماعی و هزار و ۳۰۰ نفر نیز از خدمات بیمه صندوق اجتماعی کشاورزی، روستاییان و عشایر بهره‌مند شده اند.

او اذعان کرد: در این شهرستان علاوه بر تولید فرش دستباف در کارگاه‌های خانگی ۲ هزار کارگاه غیر متمرکز با مدیریت متمرکز فعال است.

رئیس اتحادیه بافندگان فرش دستباف مهاباد خاطرنشان کرد: مهم‌ترین تولیدات فرش مهاباد در سال‌های اخیر از نوع تابلو فرش، فرش «افشار» و «درشت‌بافت افشان» بوده که به ترتیب ۴۰، ۲۵ و ۳۵ درصد تولیدات را شامل می‌شود.

شهرستان‌های تکاب و خوی مهم‌ترین قطب‌های تولید فرش استان بوده و در کنار آن‌ها فرش‌بافی در شهر‌های بوکان، شاهین‌دژ، میاندوآب، مهاباد و ارومیه نیز رواج دارد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.