سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کنتورهایی که خشکسالی آمپرشان را نمی‌چسباند

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: با وجود خشکسالی در استان هیچ اضافه برداشتی از چاه‌های مجهز به کنتور وجود ندارد و نصب کنتور هوشمند باعث شده در برداشت از منابع آب زیرزمینی صرفه جویی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، سروری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت : در سال‌های اخیر کاهش نزولات جوی باعث برداشت بی رویه از منابع آب‌های زیرزمینی از طریق حفر چاه‌های عمیق کشاورزی شده است.

وی افزود: طبق آمار، عمده مصرف آب زیرزمینی کشور در بخش کشاورزی است؛ کنتور‌های هوشمند آب و برق می‌تواند به عنوان ابزاری کارآمد در این بخش جهت استفاده بهینه از آب‌های زیرزمینی مورد استفاده قرار گیرد.

سروری بیان کرد: کنتور‌های هوشمند آب و برق جایگزین دو کنتور موجود در چاه‌ها (کنتور دیجیتال سه فاز برق وکنتور حجمی آب) می‌شود؛ این دستگاه قابلیت اندازه‌گیری همزمان پارامتر‌های آب و برق را ایجاد کرده و باعث کاهش هزینه‌های خرید، نصب، تعمیر و نگهداری از کنتور می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: تلفیق این قابلیت‌ها در یک دستگاه علاوه بر مزایایی مدیریتی که در اختیار مسئولین وزارت نیرو قرار می‌دهد، باعث کاهش هزینه‌های خرید و نصب و نگهداری از کنتور می‌شود.

وی با بیان اینکه مخازن آب استان هم اکنون کسری ۱۰۱ میلیون متر مکعبی دارد، تصریح کرد: از ۲ هزار و ۸۱۳ چاه برقی واجد شرایط نصب کنتور، تاکنون ۲ هزار و ۲۰۷ چاه به کنتور هوشمند مجهز شده‌اند.

سروری افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۴۵ کنتور در استان نصب شده که از این تعداد، ۳۷ کنتور بر روی چاه‌های کشاورزی و ۸ عدد بر روی چاه‌های صنعتی نصب شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: در استان هیچ اضافه برداشتی از چاه‌های مجهز به کنتور وجود ندارد و نصب کنتور هوشمند باعث صرفه جویی و مدیریت مصرف شده به گونه‌ای که در سال ۹۹ در برداشت از منابع آب زیرزمینی حدود ۳ میلیون مترمکعب صرفه جویی شد.

وی با بیان اینکه ۶۰۶ چاه استان فاقد کنتور هوشمند هستند و تا پایان امسال  به این نوع کنتور مجهز خواهند شد، تصریح کرد: هر ساله نیاز به مصرف آب افزایش می‌یابد، اما حجم آب ثابت است و اکنون ۹۰ درصد چاه‌های کشاورزی خراسان جنوبی تاکنون به کنتور هوشمند آب و برق مجهز شده‌اند.

انتهای پیام/ ط آ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.