سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح دو طرح زیست محیطی در ساوه

با حضور معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور دو طرح زیست محیطی در ساوه به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،با حضور معاون انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور،   و جمعی از مدیران استان مرکزی و شهرستان ساوه سومین دستگاه سنجش آلودگی هوا در شهر صنعتی کاوه و فاز نخست تصفیه خانه فاضلاب یک واحد تولیدی با ظرفیت ۴۵۰ متر مکعب در ۲۴ ساعت در شهرستان ساوه با صرف اعتبار ۳۰۲ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

دستگاه و تجهیزات ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهر صنعتی کاوه با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی ساخته شده است و قابلیت تشخیص ذرات معلق در جو و همچنین گاز‌های گوگردی و مونوکسید کربن را دارد.

تصفیه خانه فاضلاب کارخانه طبیعت شهرستان ساوه هم ۴۵۰ مترمکعب در ۲۴ ساعت ظرفیت دارد و با تکمیل مرحله دوم انی تصفیه خانه ظرفیت آن به ۸۰۰ مترمکعب خواهد رسید که گامی موثر در راستای توجه به مسائل زیست محیطی به شمار می‌رود.

تجریشی حضور معاون انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در سفر به ساوه با بیان اینکه امروز دو ایستگاه پایش هوا در ساوه مورد بهره برداری قرار گرفت گفت: صنعت برای ادامه‌ی فعالیت‌های پایدار خود نیازمند فعالیت در عرصه محیطی زیستی دارد.

تجریشی افزود: در مورد هوا بسیاری از مشکلات محیط زیستی برای همگان قابل درک است و کمتر متوجه آب مشکلات محیط زیستی کمتر درک می‌شود که البته محلی‌ها پساب را بیشتر متوجه می‌شوند.

او اضافه کرد: استان مرکزی به واسطه‌ی استقرار صنایع و نزدیکی به تهران؛ در حوزه‌ی دستورالعمل‌ها و مقررات محیط زیستی قرار دارد و فعالیت‌های بسیار خوبی در حوزه‌ی پایش در این استان صورت گرفته است.

معاون محیط زیست کشور با اشاره به اقدامات استان مرکزی در حوزه‌ی پایش هوا بیان کرد: در گذشته اراک به عنوان یکی از مراکز آلوده بود، ولی امروز به عنوان یک کلان شهر صنعتی؛ آلودگی و غلظت آلاینده‌های آن در برخی زمان‌ها بالاست، که رو به کاهش است.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.