سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۰ اتومبیل افسانه‌ای با طولانی‌ترین تولید در جهان + تصاویر

در این گزارش اتومبیل‌هایی وجود دارند که جزو خودرو‌های افسانه‌ای به حساب می‌آیند و واقعاً نقش مهمی در صنعت خودرو دارند.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از روزی که صنعت خودرو تا به امروز به وجود آمده، صد‌ها خودرو در موفقیت شگفت انگیز آن نقش داشته اند. همه آن‌ها باعث ارتقای این صنعت شدند و اکنون یکی از موفق‌ترین بخش‌های صنعتی در تمام کشورها شده است.

در این گزارش اتومبیل‌هایی وجود دارند که جزو خودروهای افسانه ای به حساب می‌آیند و واقعاً نقش مهمی در صنعت خودرو دارند. بیایید نگاهی بیندازیم به ۱۰ ماشین با تولید طولانی که مشعل‌های ظهور صنعت در جهان هستند.

Hindustan Ambassador

این همان اتومبیلی است که هیچ کس نمی‌تواند آن را فراموش کند. غیرممکن است که شخصی خاطره ای با این خودرو افسانه ای نداشته باشد. Hindustan Ambassador حدود ۵۶ سال در مرحله تولید بود. این اتومبیل در سال ۱۹۵۸ در جاده‌ها دیده می شد و با پایان یافتن تولید شرکت، تولید این خودرو در سال ۲۰۱۴ پایان یافت. 

Premier Padmini

Premier Padmini خودروی بعدی است که به عنوان ماشین افسانه ای در نظر گرفته می‌شود. این خودرو رقیبی برای Hindustan Ambassador محبوب بود. برای کسانی که نمی‌دانند، این خودرو در ابتدا با نام فیات ۱۱۰۰ شناخته می شد؛ در نسل‌های خود، بسیار تغییر نام داد که در انتها به Padmini ختم شد. در سال ۱۹۶۴، این ماشین تولید شد و تا سال ۲۰۰۰ در حال تولید بود. پس از ۳۶ سال، این ماشین اکنون در حال استراحت است و از دوران بازنشستگی خود لذت می‌برد.

ماروتی Omni

Maruti Omni اتومبیلی که نه به خاطر اسم، بلکه به خاطر کار‌هایی که در آن استفاده شده، مشهور است. Maruti Omni در سال ۱۹۸۴ با نام ساده Van وارد بازار شد و بعداً به نام فعلی تغییر نام یافت. Van با حمل ۵-۸ نفر به کمترین هزینه ممکن به مقصد، مشهور بود. Omni قبل از توقف در سال  ۲۰۱۹ خودرویی محبوب بود و بعد از 35 سال توقف تولید داشت.

ماروتی Gypsy

ماروتی Gypsy در سال ۱۹۸۵ به بازار آمد و بلافاصله به یکی از اولین وسایل نقلیه ۴X۴ تبدیل شد. ماروتی Gypsy ترکیبی کامل از پیکربندی موتور و جعبه دنده بود. ماروتی Gypsy نیز به عنوان ماشین رالی محسوب می‌شود. متاسفانه، در سال ۲۰۱۹ ماروتی Gypsy از تولید خارج شد، اما ۳۴ سال بر جاده ها حکومت کرد.

ماروتی ۸۰۰

فراموش کردن اتومبیلی که تصویر ماروتی سوزوکی را تثبیت کرده غیر ممکن است. ماروتی ۸۰۰ یکی از اتومبیل‌هایی است که همه قشری آن را خریداری کرده اند. این خودرو در سال ۱۹۸۶ وارد بازار شد و مورد توجه قرار گرفت. زمانی فقط ۸۰۰ دستگاه در جاده‌ها مشاهده می‌شد که به ۸۰۰ سال سفید تبدیل می‌شد. این هنوز هم اتومبیل wannabe برای تمام اتومبیل‌هایی است که در حال حاضر در جاده‌ها هستند. ۸۰۰ در سال ۲۰۱۴ در ابدیت گم شد و از دوره ۲۸ ساله خود لذت برد.

تاتا سومو

تاتا سومو (Tata Sumo) خودرویی است که از سال ۱۹۹۴–تاکنون توسط شرکت هندی تاتا موتورز در هند تولید شده‌ است. تاتا سومو سخت‌ترین خودرویی است که تولید شده است؛ این خودرو در زمان تولید جزو خودروهای لوکس به شمار می رفت که تولید آن در سال ۲۰۱۹ متوقف شد.   این اتومبیل همچنین به عنوان یک وسیله نقلیه نیرومند نظامی در خدمت ملت بود.

تاتا Safari

خودرویی که روند ساخت شاسی بلندها را آغاز کرد، تاتا سافاری در سال ۱۹۹۸ بود. اما قبل از سال ۲۰۰۰ بود که این خودرو مشهور شد و مردم شروع به خرید SUV سرسخت کردند. این اتومبیل جذابیت بزرگ، توانایی خوبی در آفرود داشت و در تجمع‌های خود مورد علاقه سیاستمداران بود. علاوه بر این، زمانی بود که تقریباً در هر خانه‌ای یک سافاری وجود داشت. این خودرو در سال ۲۰۱۹ متوقف شد تا پس از بروزرسانی موتور BS۶ دوباره راه اندازی شود.

تاتا Indica

در سال ۱۹۹۸ تاتا ایندیکا در نمایشگاه خودرو به نمایش درآمد. ایندیکا اولین خودرویی بود که پس از طراحی از شرکت ایتالیایی I.DE.A ساخته شد. ایندیکا از داخل جادار بود و ماشین ایده آل برای تاکسی بود. این خودرو با بنزین و موتور دیزلی همراه بود. در سال ۲۰۱۸ بود که تاتا به تولید پایان داد.

ماهیندرا بولرو

وقتی صحبت از رقیب سومو می‌شود، Bolero اولین نامی است که در ذهن ظاهر می‌شود. مانند سومو، این ماشین در مناطق تپه‌ای نیز جابجا کننده مردم بود. شخصی به دنبال یک ماشین قوی برای جابجایی مردم با راحتی مناسب Bolero بود. این ماهیندرا هنوز از ۲۰ سال تصدی خود و شمارش لذت می‌برد.

ماروتی Versa / EecoMPV

ماروتی Versa در سال ۲۰۰۱ با نام Versa وارد بازار‌ شد و بعداً در سال ۲۰۱۰ تولید مجدد با نام Eeco متوقف شد. این خودرو پس از BS۶ Eeco هنوز در حال تولید است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۵۶ ۱۵ تير ۱۴۰۰
داداش ما سی وچن ساله داریم پژو تولید میکنیم بقول فریبرز کجای کاری