سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد استفاده غرض ورزانه از هوش مصنوعی

براساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، مدل‌های هوش مصنوعی که از داده‌های حوزه بهداشت یک کشور به دست می‌آید قابل استفاده در دیگر کشور‌های جهان نیست.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از زد دی نت، سازمان بهداشت جهانی خواستار توجه به ملاحظات اخلاقی و حقوق بشری در زمان استفاده از ابزار درمانی و بهداشتی مبتنی بر هوش مصنوعی شده است.

این سازمان معتقد است داده‌هایی که از افراد ثروتمند با درآمد بالا در کشور‌های توسعه یافته برای طراحی مدل‌های بهداشت و درمان مبتنی بر هوش مصنوعی جمع آوری شده در کشور‌های دیگر و برای افرادی که درآمد کم و متوسط دارند، قابل استفاده نیست.

سازمان بهداشت جهانی معتقد است باید تنوع اجتماعی، اقتصادی و نیز شرایط بهداشتی و درمانی تک تک کشور‌ها در زمان تولید ابزار دیجیتال برای استفاده در جوامع مختلف رعایت شود و تعمیم سیستم یک کشور به کشوری دیگر قابل قبول نیست. از این طریق می‌توان سیستم‌های درمانی جدید و تاثیرگذاری ابداع کرد که در آن‌ها هوش مصنوعی ابزار غرض ورزی و نقض بی طرفی نخواهند بود.

این سازمان هشدار داده است غفلت در این زمینه منجر به تصمیم گیری‌های حیاتی حوزه بهداشت و درمان توسط ماشین‌ها و نه انسان‌ها و بیماران خواهد شد که نتیجه این امر از دست رفتن خودمختاری انسان‌ها و ارائه بی ضابطه و غلط خدمات حوزه بهداشت و درمان خواهد بود.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.