سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیپلمات چین: کشور‌های غربی باید برای نسل کشی محاکمه شوند

یک دیپلمات ارشد چین از نسل کشی‌های آمریکا و دیگر کشور‌های غربی انتقاد کرد و خواستار مجازات مرتکبان این جنایات در سطح بین المللی شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، جیانگ دوآن، نماینده چین در مقر سازمان ملل در ژنو در نشستی با مشاور ویژه سازمان ملل برای جلوگیری از وقوع نسل کشی، ضمن انتقاد از نسل کشی‌های آمریکا و کشور‌های غربی، از جامعه بین الملل خواست تحقیقات جامع، بی طرفانه و عمیقی درباره همه نسل کشی‌ها انجام دهد.

این دیپلمات ارشد چین گفت: نسل کشی به عنوان یک جنایت در سطح بین المللی تایید شده است و عواقب مخرب این نوع جنایات تا به امروز هم ادامه دارند.

او گفت: در آمریکا بومیان از زمین‌هایشان اخراج شده اند و در طول ۱۰۰ سال توسط سفید پوستانی که وارد آمریکا شده بودند، قتل عام شدند و جمعیت آن‌ها از ۵ میلیون نفر در اواخر قرن ۱۵ به ۲۵۰ هزار نفر در اوائل قرن بیستم رسید.

نماینده چین در ژنو افزود: امروزه بومیان آمریکا در انزوا و در مناطق دور افتاده زندگی می‌کنند. در کانادا هم ۱۵۰ هزار کودک بومی بعد از جداسازی از والدین شان به مدارس شبانه روزی منتقل شدند و در آنجا تحت عنوان آموزش تلاش شد تا آن‌ها از سنت و فرهنگ شان جدا شوند. در نهایت هم ۳۲۰۰ نفر از آن‌ها شکنجه شدند و به قتل رسیدند.

جیانگ دو آن همچنین گفت: دیگر کشور‌های غربی هم در جریان اشغال و استعمار کشور‌های دیگر مرتکب نسل کشی و جنایت علیه بشریت شده اند.

او تاکید کرد: جامعه بین الملل موظف است تحقیقات جامع، بی طرفانه و عمیقی را درباره همه جرائم مرتبط با نسل کشی انجام دهد و مسببان این جرائم را محاکمه و مجازات کند و برای از میان برداشتن نژادپرستی، تبعیض نژادی و عواقب نسل کشی تلاش نماید.

مدارس شبانه روزی بومیان در کانادا با هدف حذف فرهنگ بومی و جایگزینی آن با فرهنگ فاتحان ایجاد و پس از حدود یک صده فعالیت، ۲۵ سال قبل بسته شد. میراث این مدارس آسیب‌های روانی، اعتیاد به الکل و مواد مخدر و خودکشی بوده و تا کنون اثرات آن ادامه دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.