سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تزریق دوز دوم واکسن کرونا در بوشهر سرعت گرفت

معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: روند ایمن‌سازی نوبت دوم واکسن کرونا در این استان با سرعت ادامه دارد و تا کنون بیش از ۱۷ هزار نفر دوز دوم را تزریق کرده‌اند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالمحمد خواجه‌ئیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: تا کنون ۴۲ هزار و ۷۱ نفر در استان واکسن کووید ۱۹ دریافت کرده‌اند که از این تعداد ۱۷ هزار و ۱۶۰ نفر هر دو دوز را تزریق کرده‌اند.

او ادامه داد: بقیه افرادی که دوز اول واکسن را دریافت کرده‌اند، با فرا رسیدن زمان دریافت دوز دوم، به طور حتم با آن‌ها تماس گرفته می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تأکید بر اینکه روند ایمن‌سازی نوبت دوم واکسن کرونا در استان بوشهر با سرعت ادامه دارد افزود: با پیگیری صورت گرفته توانستیم سهمیه خوبی از واکسن کرونا را برای استان دریافت کنیم.

خواجه‌ئیان عنوان کرد: در روز‌های آینده واکسیناسیون گروه‌های سنی اولویت‌دار بر اساس سند ملی واکسیناسیون را شروع خواهیم کرد و از طریق درگاه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و رسانه‌ها زمان دقیق واکسیناسیون گروه‌های جدید اعلام می‌شود. همچنین با گروه‌های هدف تماس گرفته خواهد شد.

او از گروه‌های سنی زیر ۷۰ سال خواست برای دریافت واکسن مراجعه نکنند زیرا اکنون نوبت افراد بالای ۷۰ سال است که اگر جامانده باشند واکسن نوبت اول را دریافت کنند و اگر واکسن نوبت اول را دریافت کرده‌اند، واکسیناسیون نوبت دوم آن‌ها انجام گیرد.


بیشتر بخوانید


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: با سهمیه واکسنی که امروز از وزارت بهداشت دریافت می‌کنیم پوشش واکسیناسیون گروه‌های سنی اولویت‌دار بر اساس سند ملی واکسیناسیون را در استان بوشهر به زودی تکمیل خواهیم کرد.

خواجه‌ئیان تاکید کرد: به طور قطع واکسیناسیون به‌ تنهایی نمی‌تواند از گسترش بیماری کرونا جلوگیری کند و برای تکمیل اثربخشی واکسن برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی رعایت شود.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.