سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهردار اسدآباد استیضاح و برکنار شد

عضو شورای اسلامی شهر اسدآباد از استیضاح و برکناری شهردار اسدآباد خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،شورای اسلامی دوره پنجم شهر اسدآباد اعلام کرد شهردار این شهر به علت ایرادات غیرقابل اغماض در قرارداد‌های مالی پیمانکاران استیضاح و برکنار شد.

حسین رستمی، عضو شورای اسلامی شهر اسدآباد گفت: عصر روز گذشته جلسه استیضاح  شهردار برگزار شد و او با ۵ رأی از ۶ عضو حاضر عزل شد.

هم اکنون احمدعلی رضایی به عنوان سرپرست جدید این شهرداری منصوب شده است.

او از دلایل استیضاح شهردار اسدآباد را تذکرات قبلی در امور مالی و قرارداد‌های پیمانکاران دانست و گفت: ما در گذشته تذکراتی را به شهردار داده بودیم.

عضو شورای اسلامی شهر اسدآباد گفت: بعداز تذکرات به شهردار پاسخی از وی به ما رسید که قانع کننده و جالب نبود، پاسخ‌ها متقن  و مفید نبود و به همین دلیل تصمیم گرفتیم تذکرات را به صورت سوال از او بپرسیم که وی در پی پاسخ به سؤالات هم یک سری جواب با اتهام زنی به اعضای شورای شهر داد و اعضای شورا را قانع نکرد.

رستمی افزود: در یک عملیات خاکبرداری که نماینده شورا پرونده آن را بررسی کرد، ایرادات قابل توجهی در آن بود که حتی شهردار هم همان زمان بعداز سؤال شورا مبلغی از پیمانکار کم کرد، و، چون این رویه‌های شهردار با وجود تذکرات اصلاح نشد بود، تصمیم گرفتیم وی را استیضاح کنیم، البته ما به توصیه مسئولان جلسه استیضاح را به بعداز انتخابات موکول کردیم که وی نیز در جلسه حضور نیافت و مجبور به انتخاب سرپرست برای شهرداری شدیم.

او در پاسخ به این سؤال که چرا اعضای شورا در طول این ۴ ماه اقدامی برای سؤال از شهردار در پی اجرا نشدن طرح‌های عمرانی نکرده است، گفت: این سؤال ماست که چرا کار‌ها متوقف است، چراکاری انجام نمی‌شود، اما دلایل اصلی این استیضاح این بود که قرارداد‌های مالی و فرایند‌های مالی ایراد غیر قابل اغماض داشت.

عضو شورای اسلامی شهر اسدآباد گفت: شهردار فعلی هم طول خدمتش با عمر خدمت شورا تمام می‌شود و شورای دوره ششم نیز باید به محض شروع به کار شهردار جدید انتخاب کند.

استیضاح و برکناری مسئولی که به گفته خود اعضای شورای شهر بار‌ها و در پی تخلفات گوناگون، مخاطب شورای شهر بوده است، این سوال را در ذهن تداعی می‌کند چرا این استیضاح و برکناری باید در پایان عمر شورای پنجم باشد؟ زمانی که پیش از این می‌توانست با انتخاب فردی مسئول و متعدتر، فرصت‌های بهتر و بیشتری برای توسعه شهری اسدآباد به ارمغان آورد؟

منبع:خبرگزاری صداوسیما 

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.