به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سعید خوش اخلاق معاون آموزش متوسطه ناحیه ۴ اهواز گفت: نتیجه فرآیند هدایت تحصیلی باید به طراحی مسیر زندگی دانش آموزان با انتخابی آگاهانه منجر شود و شناسایی استعداد ها، توانایی ها، علاقه ها، و تفاوتهای فردی هر دانش آموز وظیفه مهم همه عوامل مدرسه، والدین و کارشناسان است.
او هدف از هدایت تحصیلی صحیح دانش آموزان جهت ورود به رشتههای مختلف نظری، کار و دانش و فنی و حرفه ایی دانست و بر اهمیت راهنمایی و هدایت صحیح اولیا و دانش آموزان در خصوص فرمهای ۶ و ۷ هدایت تحصیلی از سوی مشاوران مدارس تاکید کرد.
خوش اخلاق تصریح کرد: حضور مستمر مدیران و مشاوران مدارس دوره اول و دوم متوسطه با هماهنگی کارشناسان آموزشی در راهنمایی و هدایت اولیا و دانش آموزان مورد تاکید است.
معاون آموزش متوسطه ناحیه ۴ اهواز در پایان گفت: در خصوص هدایت تحصیلی دانش آموزان، ظرفیت پذیرش، معرفی رشتههای کاردانش وفنی حرفهای مدارس منطقه، بازار کار رشتههای فنی حرفهای و کارودانش، شرایط تحصیلی رشتههای نظری و نحوه و میزان ورود به دانشگاهها باید مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام/م