نبوتی گفت: امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم با رعایت نکات بهداشتی با مجوز ستاد ملی کرونا به صورت حضوری و استاندارد برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حسن نبوّتی فرماندار ایذه گفت: امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم با رعایت نکات بهداشتی با مجوز ستاد ملی کرونا به صورت حضوری و استاندارد برگزار خواهد شد و شرایط آزمون استاندارد با آزمون غیر حضوری فاصله زیادی دارد.

او افزود: در این دو‌پایه، به خصوص پایه نهم موضوع هدایت تحصیلی و انتخاب رشته دانش آموز دیده شده و برای جلوگیری از ضایع شدن حق آنها، لازم است امتحانات به صورت استاندارد و حضوری برگزار شود.

نبوّتی بیان داشت: آزمون‌های استاندارد منجر به رعایت حقوق دانش آموزان و مانع از ضایع شدن حق آن‌ها می شود که قطعا در هدایت تحصیلی اثرگذار است و با توجه به همه گیری ویروس کرونا در سطح جامعه این نگرانی قابل درک است و همکاران ما در ستاد مقابله با کرونا و شورای آموزش و پرورش، در امن‌ترین و سالم‌ترین شرایط با رعایت اصول بهداشتی این امتحانات را برگزار می‌کنند.

رئیس شورای سلامت ایذه  با بیان اینکه تمام تلاشمان به منظور حفظ سلامت دانش آموزان است تصریح کرد: تهویه لازم در محل‌های برگزاری آزمون رعایت شده و پس از هر آزمون تما‌م محیط ضدعفونی می‌شود و نظارت کامل برای استفاده ۱۰۰درصدی از ماسک صورت می‌گیرد، با این تدابیر قطعاً دولت و مسئولین بیشتر از خانواده‌ها دغدغه سلامت دانش آموزان را خواهند داشت .

این مقام مسئول ادامه داد: امتحانات حضوری در هر شرایطی در مناطق زرد، آبی و قرمز برای پایه نهم و دوازدهم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با نظارت مراکز بهداشتی برگزار می‌شود، که شهرستان ایذه با گذر از وضعیت قرمز، در شرایط نارنجی قرار گرفته است..

نبوتی گفت: انتظار می رود خانواده‌ها به آموزش و پرورش اعتماد کنند، چرا که شورای آموزش و پرورش حداکثر تلاش خود را می‌کنند تا برگزاری امتحانات دانش‌آموزان با رعایت موازین بهداشتی، فاصله اجتماعی و در جهت حفظ سلامت آن‌ها برگزار شود.

رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان ایذه با بیان اینکه ۲ هزار و ۱۰۰ دانش آموز در پایه نهم و ۲ هزار و ۲۰۰ دانش آموز در پایه دوازدهم در سطح شهرستان حضور دارند افزود: آزمون‌ها در ۱۲۰ سالن و کلاس بصورت تفکیکی بدون تداخل برگزار می‌شوند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.