سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مانورهای نظامی مشترک آذربایجان و ترکیه

وزارت دفاع آذربایجان از آغاز رزمایش بین جمهوری آذربایجان و ترکیه در باکو از امروز خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع آذربایجان روز دوشنبه از شروع رزمایش مشترک آذربایجان و ترکیه در باکو پایتخت این کشور خبر داد.

وزارت دفاع آذربایجان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تمرینات مشترک ارتش آذربایجان و ترکیه که در آن تانک، بالگرد و هواپیما‌های بدون سرنشین (پهپاد) حضور دارند، در باکو آغاز شده است.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «مطابق با توافق نامه همکاری‌های نظامی بین جمهوری آذربایجان و ترکیه، رزمایش‌های تاکتیکی مصطفی کمال آتاتورک -۲۰۲۱، در ۲۸ ژوئن در باکو آغاز شد.»

این رزمایش با هدف بهبود تعامل ارتش دو کشور در حین عملیات‌های رزمی و توسعه مهارت‌های فرماندهان در تصمیم گیری‌های نظامی و مدیریت واحد‌ها انجام می‌گیرند.

این مانور‌ها که تا ۳۰ ژوئن ادامه خواهد داشت شامل ۶۰۰ نیروی نظامی، حدود ۴۰ تانک و سایر واحد‌های تجهیزات زرهی، حدود ۲۰ واحد توپخانه و خمپاره از کالیبر‌های مختلف، هفت بالگرد جنگی و ترابری، سه پهپاد و حدود ۵۰ واحد تجهیزات خودرویی هستند.

چندی پیش نیز ذاکر حسن اف، وزیر دفاع آذربایجان از رزمایش مشترک  نیرو‌های ویژه این کشور با نیرو‌های ترکیه و پاکستان در ماه سپتامبر خبر داد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۰:۲۴ ۰۷ تير ۱۴۰۰
خوب بود