وزارت دفاع صربستان اعلام کرد رزمایش بزرگی با استفاده از تجهیزات نظامی روسیه، در جنوب غربی این کشور در حال اجرا می‌باشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، رزمایش نظامی «حمله صاعقه ۲۰۲۱» با استفاده از تجهیزات نظامی روسیه، که تحت توافق‌نامه همکاری نظامی بین «مسکو» و «بلگراد» خریداری شده است، در جنوب غربی صربستان در حال اجرا می‌باشد.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع صربستان، رزمایش نظامی «حمله صاعقه» با مهمات واقعی که از امروز در یک فلات در جنوب غربی صربستان شروع شده، بزرگ‌ترین رزمایش در دهه‌های گذشته است.

بیش از ۲۳۰۰ سرباز نیروی زمینی، خدمه نیروی هوایی  و پدافند هوایی این کشور با حضور «الکساندر ووچیچ» رئیس‌جمهور صربستان و اعضای دولت در این رزمایش شرکت می‌کنند.

در این رزمایش تانک‌های «T-۷۲MS» برای اولین‌بار استفاده از سیستم‌های مدرن فیبر نوری رونمایی می‌شوند. در کنار آن نفربر‌های زرهی مدرن «BRDM-۲» قرار دارد که اخیرا از روسیه وارد شده و با آتش قدرتمند و پدافند دشمن را درهم می‌کوبد.

در بیانیه وزارت دفاع صربستان آمده است: «در چارچوب رزمایش نظامی از موشک‌های دفاع هوایی «Pantsir-S۱» و «MiG-۲۹» که به‌تازگی از روسیه نیز خدیداری شده، نیز استفاده شد.»

صربستان بزرگترین واردکننده سلاح و تجهیزات نظامی روسیه در اروپا است. تاکنون روسیه ۳۰ تانک مدرن T-۷۲MS، ۳۰ خودروی زرهی BRDM-۲ و ۷ بالگرد Mi-۱۷ را به صربستان تحویل داده است. همچنین الکساندر ووچیچ، رئیس‌جمهور صربستان تمایل کشور خود را برای به خریدن سامانه‌های «S-۴۰۰» برای دفاع هوایی این کشور ابراز کرد.

شایان ذکر است تنها چند روز به برگزاری رزمایش بزرگ آبی - خاکی ناتو و اوکراین مانده است. این رزمایش قرار است به مدت دو هفته ادامه پیدا کند. همزمان تحرکات رزمی آمریکا، انگلیس و اوکراین نیز طی هفته‌های اخیر به‌شدت افزایش یافته است. تحرکات اخیر در آب‌های دریای سیاه و کشور‌های هم‌مرز با روسیه، خشم مقامات این کشور را برانگیخته و مقامات روسی به آمریکا و کشور‌های غربی درباره عواقب و پیامد‌های هرگونه ماجراجویی در منطقه هشدار داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار