سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز:

هفته آینده واکسن کرونا به ۵ هزار اهوازی در بهداشت غرب تزریق می شود

 احمدی‌بلوطکی گفت: حدود ۵ هزار نفر در غرب اهواز باید دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کنند که این هفته یا هفته آینده واکسن برای آن‌ها تزریق می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  مهران احمدی‌بلوطکی رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: به مدت ۳ هفته واکسن کرونا در دسترس نبود. پس از آن، روز چهارشنبه هفته گذشته محموله واکسن وارد خوزستان شد که از این محموله، حدود ۳ هزار دوز سهمیه غرب اهواز بود.

او با بیان اینکه در غرب اهواز حدود ۱۰ هزار نفر دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده بودند و باید دوز دوم واکسن سینوفارم را تزریق می‌کردند،  مقرر بود بر اساس زمان تزریق دوز اول واکسن، با افراد تماس بگیریم و دوز دوم برای آن‌ها تزریق شود، افزود: با این وجود افرادی بدون تماس کارشناسان بهداشت، از نقاط مختلف شهر یا حتی از شهری دیگر برای دریافت دوز دوم به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کردند به گونه‌ای که ۳ هزار دوز واکسن در همان یک روز برای مراجعه‌کنندگان تزریق و روز پنجشنبه موجودی صفر شد.

 احمدی‌بلوطکی  روز جمعه مجددا حدود یک هزار و ۷۰۰ دوز واکسن به دست ما رسید، اما با توجه به ازدحام در مراکز تجمیعی و نبود واکسن برای همه مراجعه‌کنندگان، تصمیم گرفتیم واکسن بر اساس تماس کارشناسان بهداشت در مراکز بهداشت تزریق شود تا شرایط را مدیریت کنیم، اظهار داشت: حدود ۵ هزار نفر دیگر در غرب اهواز باید دوز دوم واکسن را دریافت کنند که این هفته یا هفته آینده واکسن کرونا برای آن‌ها تزریق می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز با اشاره به نگرانی برخی افراد از گذشت ۲۸ روز از تزریق دوز اول واکسن، تصریح کرد: پس از این مدت اگر ۴  تا ۶ هفته زمان بگذرد، ایمنی دوز اول واکسن وجود دارد و جای هیچ نگرانی نیست.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.