سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خبر خوش استاندار هرمزگان به خسارت دیدگان آتش سوزی معبد هندو‌ها

استاندار هرمزگان از اختصاص اعتبار برای جبران خسارت آتش سوزی غرفه‌های فروش محصولات صنایع دستی زنان سرپرست خانوار در بندرعباس خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، فریدون همتی، استاندار هرمزگان گفت:یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای جبران خسارت آتش سوزی غرفه‌های فروش محصولات صنایع دستی زنان سرپرست خانوار در بندرعباس اختصاص یافت.

همتی در جلسه‌ای با حضور ۲۱ زن سرپرست خانوار آسیب دیده از آتش سوزی معبد هندو‌ها و مدیرانی از وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری  و صنایع دستی ،افزود: این اعتبار از محل کمک‌های فنی و اعتباری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای کمک بلاعوض و جبران خسارت آتش سوزی غرفه‌های فروش محصولات صنایع دستی زنان سرپرست خانوار در بندرعباس اختصاص یافته است.

همتی افزود: کارشناس دادگستری میزان خسارت وارد شده به هریک از این غرفه‌ها را تعیین کرده است و در مجموع یک میلیارد و۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای پرداخت کمک بلاعوض و جبران ۸۰ درصد میزان خسارت وارد شده به این ۲۱ غرفه دار اختصاص یافت که به حساب آنان واریز می‌شود.


بیشتر بخوانید؛


او با اشاره به اینکه این غرفه‌ها بیمه نبودند، گفت: برای حمایت از زنان سرپرست خانوار فعال در عرصه صنایع دستی، تلاش شد غرفه‌های جدید آماده و به این افراد واگذار شود تا این زنان سرپرست خانوار به فعالیت‌های شغلی خود ادامه دهند.

استاندار هرمزگان گفت: بازار سابق ماهی فروشان بندرعباس که توسط شهرداری در حال نوسازی و بهسازی است، به بازارچه ساحلی تبدیل خواهد شد و بخشی از آن به این افراد آسیب دیده، برای فروش محصولات صنایع دستی واگذار می‌شود.

انتهای خبر/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.