سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دادگستری کردستان از همفکری نخبگان و حقوقدانان استقبال می‌کند

رییس کل دادگستری کردستان گفت: دادگستری از همفکری و ارائه نظرات کارشناسانه توسط جامعه حقوقدانان و نخبگان استان استقبال می‌کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام سیدحسین حسینی در نشست هم اندیشی با علما، حقوقدانان، اساتید دانشگاه و نخبگان استان کردستان اظهار داشت: امیدواریم که این موضوع در نهایت سبب ایجاد رضایتمندی بیشتر مردم از دستگاه قضایی و اجرایی کردن سند تحول قضایی در استان شود.

وی اضافه کرد: ضروری است تا آگاهی‌های حقوقی و قضایی در جامعه از مدارس و مساجد آموزش داده شود تا موجبات کاهش جرم و پرونده‌های قضایی فراهم شود.

حجت‌الاسلام حسینی یادآور شد: عدم آگاهی و اطلاع مردم از مسایل حقوقی و قوانین و کم رنگ شدن آموزه‌های دینی در جامعه سبب ازدیاد پرونده‌ها و افزایش جرایم در جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه در ۲ سال اخیر و مدیریت ریاست قوه قضاییه بحث تحول قضایی کلید خورد و این سند برای آینده دستگاه قضایی بسیار ضروری است تاکید کرد: نحوه اجرای سند تحول قضایی در استان کردستان باید با فرهنگ و آداب و رسوم مردم همخوانی و سازگاری داشته باشد.

رییس کل دادگستری استان کردستان افزود: تعامل و هم افزایی آحاد مردم و نخبگان و اهالی فرهنگ جامعه استان در راستای ارتقای سند تحول قضایی مورد تاکید ما بوده و از اهداف اصلی تشکیل این نشست ارزیابی شاخص‌های سند تحول قضایی و نحوه اجرایی کردن آن در استان کردستان می‌باشد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان نیز در این نشست اظهار داشت: دستگاه قضایی کردستان با حجم انبوه و متراکم پرونده‌های قضایی مواجه است و می‌توان گفت که حدودا ۷۰ درصد از مردم استان به نوعی در دادگستری پرونده قضایی دارند.

محمد جباری با دعوت از جامعه حقوقدانان و نخبگان استان به همفکری و همیاری با دستگاه قضایی تاکید کرد: ضروری است تا با تحقیق و پژوهش دلایل حجم پرونده‌های قضایی بررسی شود.

وی افزود: مقوله قضازدایی از اختلافات اجتماعی، معاملات و قضا زدایی فرهنگی بسیار حائز اهمیت است و مردم باید برای حل مشکلات خود بعنوان آخرین راهکار به دستگاه قضایی مراجعه کنند.

وی بر لزوم تدوین شیوه نامه‌ای با همفکری اساتید دانشگاه و نخبگان و جامعه حقوقدانان استان تاکید و اضافه کرد: باید با توجه به گرایشات مردم استان این شیوه نامه تدوین شده و عملیاتی شود و جنبه اجرایی به خود بگیرد.

دادستان عمومی و انقلاب سنندج بر لزوم توجه به بازاجتماعی نمودن زندانیان و توجه به بزه دیده و بزهکار تاکید کرد و گفت: باید با استفاده از پتانسیل‌های بالای جامعه نخبگان استان زمینه حضور مجدد زندانیان را در جامعه و بازاجتماعی کردن آنان فراهم شود.

جباری ایجاد مودت میان دستگاه قضایی و مردم را بسیار حائز اهمیت توصیف کرد و افزود: خلا عدم پذیرش قانون و قانون گریزی در میان اقشار جامعه باید توسط جامعه نخبگان استان پر شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان همچنین بر لزوم ایجاد سامانه ارتباط حقوقدانان، اساتید دانشگاه و نخبگان با دستگاه قضایی تاکید کرد.

در ادامه این جلسه حقوقدانان، اساتید دانشگاه و نخبگان استان کردستان به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود در زمینه‌های مختلف پرداخته و مسایل لازم را به اطلاع دبیرخانه جلسه رساندند.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.