سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش‌بینی کاهش ۴۰ در صدی تولید گندم در استان همدان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان گفت: پیش بینی می‌شود امسال تولید گندم در این استان نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد کاهش داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مسعود بکائی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان گفت: ۵۲ مرکز خرید گندم برای تحویل محصول از کشاورزان در سراسر استان دایر شده و از ۲ روز پیش تاکنون یک هزار و ۸۵ تن گندم از گندمکاران استان خریداری شده است.

او نرخ خرید تضمینی گندم را پنج هزار تومان اعلام کرد و افزود: سال گذشته قیمت خرید تضمینی ۲ هزار و ۵۰۰ تومان بود و دولت  امسال با افزایش ۱۰۰ درصدی نرخ خرید تضمینی،گام بزرگی برای حمایت از کشاورزان برداشت.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان ادامه داد: این موضوع در شرایطی که با افزایش قیمت جهانی گندم و بالا رفتن نرخ کالا‌های اساسی در کشور مواجه هستیم، اقدامی ضروری بود.

بکائی عنوان کرد: طبق برآورد سازمان جهاد کشاورزی امسال ۴۰ درصد افت تولید گندم را در استان خواهیم داشت، اما در روز‌های آینده بهتر می‌توانیم در این خصوص اظهار نظر کنیم.

او افزود: سال گذشته ۴۳۹ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان همدان خریداری و یک هزار و ۱۷۲ میلیارد تومان بهای آن به موقع به حساب دهقانان واریز شد.

کشاورزان استان امسال ۶۸ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم آبی و ۳۳۳ هزار هکتار گندم دیم کشت کرده اند و پیش‌بینی می‌شود حدود ۳۰۰ هزار تن محصول از این مزارع برداشت شود.

پارسال استان همدان در خرید تضمینی گندم جایگاه ششم کشوری را کسب کرد و بنا بر آمار شرکت بازرگانی دولتی ایران، بعد از استان‌های خوزستان، فارس، گلستان، کردستان و کرمانشاه قرار دارد.
انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.