سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احضار سفیر لهستان از سوی رژیم صهیونیستی

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، سفیر لهستان را احضار کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، در پی تصویب قانونی در پارلمان لهستان، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی سفیر لهستان را احضار کرد.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی «اریک ماگروفسکی» سفیر لهستان در سرزمین‌های اشغالی را به سبب لایحه‌ای که مجلس سفلی لهستان به تصویب رساند و طی آن استرداد دارایی‌های بازماندگان ماجرای ادعایی هولوکاست را دشوار‌تر می‌کند، احضار کرد.

رئیس بحش سیاسی- راهبردی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در این باره گفت: ما از این لایحه بسیار ناخشنودیم؛ چرا که بنا بر اعلام کارشناسان، پیش بینی می‌شود که این لایحه به شکلی منفی بر ۹۰ درصد از بازماندگان هولوکاست اثر بگذارد.

یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی مدعی شده است که این قانون غیراخلاقی است و باعث تیره شدن روابط بین این رژیم و لهستان می‌شود.

ادعای لاپید برای تصاحب زمین‌هایی که زمانی در مالکیت یهودی‌های ساکن لهستان بود در حالی مطرح می‌شود که رژیم صهیونیستی در ادامه سیاست تجاوزکارانه شهرک سازی، فلسطینی‌ها را به زور از خانه‌هایشان بیرون می‌کند.

از سوی دیگر ماتئوش موراویتسکی، نخست وزیر لهستان از سخنان یائیر لاپید وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی نسبت به قانون جدید ورشو شدیداً انتقاد کرد.

موراویتسکی در یک کنفرانس خبری گفت: فقط می‌توانم این را بگویم تا زمانی که من نخست وزیر هستم، لهستان قطعاً هزینه‌ای برای جنایات آلمان نازی پرداخت نخواهد کرد.

وی در حالی این سخنان را مطرح کرد که پیش‌تر نیز وزیر امور خارجه این کشور طی سخنانی گفته بود که لهستان به هیچ وجه مسئول هولوکاست نیست و این اقدام (ادعایی) است که نازی‌ها مرتکب شدند.

گفتنی است بر اساس این قانون، ادعا‌ها و شکایات مربوط به استرداد اموال و املاکی که طی جنگ جهانی به تصرف نازی‌ها درآمدند و طی ۳۰ سال گذشته به نتیجه‌ای نرسیده متوقف و بایگانی خواهد شد. همچنین هرگونه فرجام خواهی احکامی که طی ۳۰ سال گذشته صادر شده‌اند نیز ممنوع اعلام شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.