سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص سهمیه ۱۶ هزار تنی نهاده‌های دام و طیور به استان سمنان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از اختصاص سهمیه ویژه ۱۶ هزار تنی نهاده‌های دام و طیور به این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سید حسن میرعماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در جلسه ساماندهی وضع نهاده‌های دام وطیور گفت در استان سمنان سالانه ۲۳۰ هزار تن نهاده‌های چهارگانه اصلی مورد نیاز است، هم اکنون تا ۶۰ درصد نهاده مورد نیاز از خارج از استان تامین می‌شود.

او  افزود:از ابتدای امسال ۱۶ هزار تن نهاده جدید به بهره برداران اختصاص یافته است و با توجه به شرایط خشکسالی، سازمان جهاد کشاورزی استان در تلاش است تا در شش ماهه اول امسال برای عشایر استان مشکلی در تامین نهاده ایجاد نشود.

به گفته میرعماد، پارسال ۱۵ تا ۲۰ درصد نهاده دولتی تامین شد، و در سه ماهه نخست امسال ۳۹ هزار و ۸۱۰ تن در بخش دام و ۳۳ هزار و ۶۰۰ تن در بخش طیور نهاده‌ها تامین شده است و باپیگیری‌های انجام شده تا ۱۶ هزار تن دیگر نیز نهاده جدید اختصاص یافته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان همچنین گفت: استان سمنان با ظرفیت یک میلیون و ۶۰۰ هزار راس دام سبک و صد هزار راس دام سنگین و ۲۶ میلیون قطعه جوجه ریزی در بخش تولیدات دام و طیور وضع مطلوبی دارد بطوریکه در ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه پارسال نیز بخش طیور حدود ۵۰ درصد افزایش تولید داشته و از دو میلیون و ۲۰۰ قطعه به سه میلیون و صد قطعه رسیده است.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.