سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید نفت و گاز در مناطق خشکی و دریایی در سایه خدمات فنی

مدیر خدمات فنی شرکت ملی حفاری ایران گفت: ۸۸۶ مورد خدمات فنی به شرکت‌های بهره برداری نفت و گاز در مناطق خشکی و دریایی کشور ارائه شده است.

فرشید قاسمی مدیر خدمات فنی شرکت ملی حفاری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: در ۳ ماه نخست امسال موفق به ارائه ۸۸۶ مورد خدمات فنی در گستره شرکت‌های بهره برداری نفت و گاز در مناطق خشکی و دریایی کشور شدیم.

او خدمات فنی حفاری را مجموعه‌ای از اقدامات تخصصی عنوان کرد و افزود: شرکت ملی حفاری این خدمات را به صورت یکپارچه همسو با عملیات حفاری به شرکت‌های متقاضی ارائه می‌دهد.

قاسمی با بیان اینکه این خدمات در حفاری چاه‌ها در مراحل تکمیلی و تعمیر چاه‌های در حال بهره برداری به منظور حفظ، نگهداشت و افزایش ظرفیت تولید بسیار مهم و تاثیرگذار است، اظهار داشت: مجموعه خدمات فنی متنوع و افزون بر ۲۰ عملیات است که بخشی از آن‌ها در زمان حاضر تنها از سوی این شرکت انجام می‌شود و ناوگان خدمات فنی ملی حفاری از نظر نیرو‌های تخصصی و مجرب و همچنین تجهیزات و ابزار لازم در صنعت حفاری کشور نقش اساسی ایفا می‌کند.

مدیر خدمات فنی شرکت ملی حفاری ایران تصریح کرد: خدمات ارائه شده از ابتدای فروردین تا پایان خردادماه امسال به تفکیک شامل ۴۳ عملیات اسیدکاری ویژه و گسترده، ۲۵۲ عملیات سیمانکاری، ۳۳۶ عملیات تزریق پذیری، ۴۸ مورد لوله مغزی سیار و ۷۸ مورد آزمایش چاه با ساق مته بوده است.

این مقام مسئول ۵ عملیات حفاری با هوا، ۹ مورد حفاری به روش فروتعادلی (UBD)، ۱۰۰ عملیات لوله گذاری چاه، ۲ مورد نصب آویزه و ۱۳ عملیات آزمایش بهره دهی چاه را بخش دیگری از خدمات این مدیریت در مدت مذکور عنوان کرد و ادامه داد: شرکت ملی حفاری ایران هم اکنون با شرکت‌های زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران از جمله شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، نفت فلات قاره، نفت مناطق مرکزی، مهندسی و توسعه نفت، نفت و گاز اروندان و مدیریت اکتشاف و همچنین شماری از شرکت‌های بخش خصوصی همکاری و هم افزایی مستمر دارد.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.