سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تخلفات گرانفروشی صدای مردم را بیشتر از گذشته درآورد

از میان شکایات رسیده به سازمان صمت خراسان رضوی، ۵۲ درصد مردم از گرانفروشی شاکی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  محمدجواد ساعدی معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در خرداد ۱۴۰۰، بیش از ۲ هزار و سیصد و پنجاه و هشت شکایت مردمی، گزارش ستاد خبری و ناظرین افتخاری دریافت و رسیدگی شده است.

او افزود: به منظور ارتقاء سطح رضایت مندی ارباب رجوع، دریافت و رسیدگی به موقع گزارش‌ها و شکایت‌های مردمی از اولویت‌های کاری معاونت نظارت وبازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بوده است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: از نظر نوع تخلف کشف شده در پیگیری گزارشات و شکایات به ترتیب گرانفروشی با ۵۲ درصد، عدم درج قیمت با ۱۹ درصد و کم فروشی با ۱۱ درصد بیشترین تخلفات را شامل بوده است.

ساعدی بیان کرد: موضوع گزارشات در بخش کالایی شامل، نان، میوه وسبزی، مرغ و مواد غذایی و در بخش خدمات رستوران، تعمیر خودرو، آرایشگران وپیرایشگران و خدمات مشاورین املاک بوده است.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: بازرسان در رسیدگی به شکایات و گزارشات، ۵۹۱ واحد متخلف را شناسایی کردند و برای آنها پرونده تخلف به ارزش ریالی ۳۱ میلیارد تنظیم گردید و جهت رسیدگی به شعب تعزیرات حکومتی در استان ارسال شده است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تاکید کرد: در جهت تسریع در احقاق حقوق شاکیان و جبران خسارت وارده در مواردی که موضوع شکایات عمومی و فراوانی نبوده و واحد صنفی دارای سابقه تخلف نداشته است قبل از تشکیل پرونده تخلف، مصالحه و جلب رضایت شاکیان انجام شده که در همین راستا ۵۶ شکایت جلب رضایت شده و بیش از ۱۴ میلیارد ریال در خرداد امسال به آنان بازگردانده شده است.

انتهای پیام//ف.ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.