سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر آموزش و پرورش:

میزان تعهد دولت‌ها به پیشرفت با توجه به مدرسه اندازه گیری خواهد شد

حاجی میرزایی گفت: میزان تعهد دولت‌ها به پیشرفت، بیش از هر چیز دیگری به وسیله «شاخص توجه به آموزش و پرورش» و «توجه به مدرسه» اندازه گیری خواهد شد.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در «آئین انعقاد تفاهم نامه مشارکت در احداث ۱۴۲ باب مدرسه» با عبدالرضا وکیلی، خیّر مدرسه ساز خراسانی که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، با اشاره به موضوع «راستگویی» و «امانتداری»، به عنوان دو شاخص مسلمانی، اظهار کرد: با وجود اهمیت انجام فرایض دینی، بر دو مقوله؛ راستگویی و امانتداری به عنوان شاخص‌های دینداری تأکید فراوانی شده است.

حاجی میرزایی تصریح کرد: آن چه با حقیقت وجودی انسان مرتبط می‌شود؛ رفتار‌هایی است که منعکس کننده و ترجمان شخصیت است؛ معتقدم کسانی که توفیق مدرسه سازی پیدا می‌کنند، لطفی از سوی خداوند است که شامل آن‌ها شده است و این موضوع از ظرفیت وجودی خیّرین، حکایت دارد؛ زیرا هیچ پدیده‌ای بر اثر اتفاق رخ نمی‌دهد.

او با اشاره به امر مدرسه سازی ادامه داد: کاری با این عظمت مستلزم درکی عمیق، آگاهی وسیع و اراده‌ای قوی برای پیشبرد این هدف است.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: حقیقت نیکی و انفاق از آن چیزی است که انسان دوست دارد، بنابراین این حجم گستره از یاری و کمک به دیگران، مستلزم داشتن روحی بلند است که در این خیر مدرسه ساز، وجود دارد.

او ارزش و اهمیت ساختمان‌ها را به نوع کاربری آن‌ها دانست و افزود: «مدرسه» به اعتباری که انسان پرورش می‌دهد، از هر ساختمان دیگری ارزشمند‌تر است و اینک خیّرین از بین همه کار‌های خیر، توفیق «مدرسه سازی» پیدا می‌کنند، انتخاب هوشمندانه است.

هیچ دارایی کارساز‌تر از پرورش افراد نیست

حاجی میرزایی گفت: هر دولتی، برای توسعه و افزایش دارایی‌های جامعه اش، تلاش می‌کند بخشی از دارایی‌ها در زیر زمین قرار دارند و از طریق استخراج و منابع تحت ارضی، حاصل می‌شوند اما هیچ دارایی، عظیم‌تر و کارساز‌تر از کاوش در اذهان انسان‌ها و پرورش افراد، نیست، معتقدم میزان تعهد دولت‌ها به پیشرفت، بیش از هر چیز دیگری به وسیله «شاخص توجه به آموزش و پرورش» و «توجه به مدرسه» اندازه گیری خواهد شد.

او ادامه داد: هرکسی بتواند انسان‌های بیشتری را تجهیز کند و به افراد بیشتری مجال بالیدن بدهد، توفیقات پایدارتری را موجب خواهد شد. قطعاً هر تلاشی، ارزش افزوده‌ای دارد اما هیچ ارزش افزوده‌ای فراتر از تحوّلی که بر اساس نظام یادگیری در انسان رخ می‌دهد، نیست؛ بنابراین هنگامی به مدرسه سازی فکر می‌کنیم، به یک کار بسیار با عظمت و ارزشمند می‌اندیشیم.

حاجی میرزایی با تقدیر از تلاش‌های این خیر مدرسه ساز، خطاب به او گفت: با تلاش‌هایی که انجام دادید چهره شهرستان نیشابور را تغییر دادید و این توفیق بزرگی است و امیدواریم آموزش و پرورش، از این اندیشه نیک شما بهره‌مند شود.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.