سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل صندوق احیای بنا‌های تاریخی وزارت میراث فرهنگی؛

خانه حاج‌آقاعلی شرایط خوبی ندارد!

مدیرعامل صندوق احیای بنا‌های تاریخی وزارت میراث فرهنگی گفت: خانه حاج‌آقاعلی شرایط خوبی ندارد که باید طی ۶ ماه آینده به بخش خصوصی واگذار شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، هادی میرزایی مدیرعامل صندوق حفظ و احیای بنا‌های تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امروز در حاشیه بازدید از بزرگترین خانه خشتی جهان در روستای قاسم‌آباد حاجی رفسنجان گفت: بنای خانه حاج‌آقاعلی بزرگترین خانه خشتی جهان با ۱۴ هزار متر مربع عرصه و هفت هزار متر مربع اعیان بنا شده است.

او افزود: این بنا طبق مصوبه هیئت وزیران در سال ۱۳۸۷ و متعاقباً در ۱۳۸۹ حق بهره‌برداری از حقوق صندوق به آن واگذار شده بود، پس از بررسی‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته و ضمن هزینه‌هایی که در دروان طرح پردیسان و مرمت بنا تا سال ۱۳۹۴ انجام شد، به‌دلیل وجود مالکیت اوقاف مسکوت باقی مانده بود.

میرزایی تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه نسبت به ادامه بخش مرمتی ادامه بنا اقدام کرده بود که در نهایت امروز در شرایطی بنا را می‌بینیم که متأسفانه نه بهره‌برداری دارد و نه از شرایط خوبی در بخش مرمت برخوردار است.

او بیان کرد: ضمن مذاکره با رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و تدابیر و همکاری‌هایی که فعالی مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان دارد، امیدواریم طی ۶ ماه آینده از طریق همکاری که با سازمان اوقاف و امور خیریه داریم، این بنا را به‌عنوان یک بنای متمایز به بخش خصوصی واگذار کنیم و در عوض منافع آن به سازمان اوقاف پرداخت شود.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.