سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارسال ۶۳۹ اثر به جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه جاری

دبیر بخش هنر‌های تجسمی وقف چشمه همیشه جاری گفت: تاکنون ۶۳۹ اثر به جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه جاری در کردستان ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، حجت الاسلام محمد کاروند دبیر بخش هنر‌های تجسمی جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه جاری در جمع خبرنگاران گفت: یکی از راه‌های ترویج وقف برگزاری جشنواره‌ها در فضای مجازی است.

دبیر بخش هنر‌های تجسمی جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه جاری تصریح کرد: امسال هم شاهد برگزاری هفتمین دوره جشنواره وقف سنت همیشه جاری در استان کردستان هستیم.

کاروند افزود: هفتمین جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه جاری به میزبانی استان کردستان در بخش هنر‌های تجسمی و در سه رشته نقاشی، کاریکاتور و گرافیک در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص معرفی کردستان به عنوان استان فرهنگ و هنر و با هدف تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف، حمایت از هنرمندان مستعد کشور، معرفی ثمرات گرانبهای وقف در جامعه و همچنین تولید آثار فاخر در این خصوص، برگزار می‌شود.

او خاطرنشان کرد: جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه جاری در ۸ استان و بخش‌های متفاوت فرهنگی هنری و رسانه‌ای برگزار می‌شود که استان کردستان از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان میزبان بخش هنر‌های تجسمی این جشنواره سراسری انتخاب شده است.

دبیر بخش هنر‌های تجسمی جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه جاری اضافه کرد: تفاوت جشنواره امسال با دوره‌های قبل اضافه شدن دو بخش بین الملل و بخش کودک است که خوشبختانه با استقبال بسیار خوبی از سوی هنرمندان مواجه بوده است.

او با بیان اینکه آثار فاخری هم در این مدت به دبیرخانه ارسال شده است، گفت: در مجموع ۶۳۹ اثر در رشته‌های نقاشی، طراحی، گرافیک و کاریکاتور با عناوین مختلف وقف حوزه سلامت، وقت و ازدواج، وقف و مشارکت‌های دسته جمعی، وقف و ایتام و وقف تا کنون به دبیرخانه جشنواره رسیده است داوری استانی آثار توسط داوران انجام شده است

او اظهار کرد: در بخش بین الملل برای اولین هم ۱۰۵ اثراز ۲۰ کشور دنیا شامل کشور‌های ترکیه برزیل، عراق، انگلستان و ... به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

به گفته دبیر بخش هنر‌های تجسمی جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه جاری، در بخش کودک هم ۱۵۰ اثر از هنرمندان کودک ۳ تا ۵ سال به دبیرخانه ارسال شده است، سعی خواهیم کرد در این بخش هم ویژه برنامه‌ای را در دهه وقف داشته باشیم.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.