سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استان مرکزی نارنجی‌تر شد

طبق رنگ بندی جدید وزارت بهداشت تعداد شهرستان‌های نارنجی استان مرکزی به ۶ شهرستان افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  بر اساس جدول جدید رنگ بندی کرونای شهر‌ها از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا تعداد شهرستان‌های نارنجی استان مرکزی با افزایش دو  عددی به ۶ شهرستان رسید.

بر این اساس شهرستان‌های اراک، ساوه، دلیجان، خمین، شازند و تفرش در وضعیت نارنجی قرار دارند وشهرستان‌های زرندیه، خنداب، کمیجان، فراهان، آشتیان و محلات هم در وضعیت زرد قرار گرفته‌اند.

در رنگ بندی قبلی ۴ شهرستان اراک، ساوه، دلیجان و خنداب در وضعیت نارنجی و بقیه شهرستان‌های استان در وضعیت زرد قرار داشتند.

بدین ترتیب ۳ شهرستان خمین از زرد به نارنجی تغییر رنگ داده و شهرستان خنداب هم از نارنجی به زرد تغییر وضعیت داده است.

این تغییرات نشان از افزایش مجدد شیوع کرونا و موج احتمالی دارد و نشان می‌دهد خطر هنوز در کمین است و باید مراقب بود.

بر اساس دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا مسافرت از شهر‌های نارنجی و قرمز به سایر شهر‌های کشور و ورود افراد غیر ساکن با خودرو‌های شخصی به شهر‌های با وضعیت نارنجی و قرمز ممنوع است و جریمه ورود و خروج خودرو‌ها به شهر‌های قرمز و نارنجی به ترتیب ۱۰ و ۵ میلیون ریال است

کرونا ویروس اواخر بهمن ماه ۹۸ وارد کشور و اولین موارد در استان قم مشاهده شد و چند روز بعد در روز اول اسفند ماه همین سال اولین ابتلا به این بیماری در استان مرکزی اعلام شد و استان مرکزی بعد از استان قم، دومین استانی بود که ابتلا به کووید ۱۹ را اعلام کرد.

با وجود اینکه استان مرکزی جزو اولین استان‌هایی است که شیوع ابتلا به ویروس کرونا در آن مشاهده شد، با همدلی مردم و مسئولان این ویروس مدیریت شد، اما اکنون تمام شهرستان‌های استان مرکزی در وضعیت زرد و نارنجی قرار دارند.


انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.