سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بلینکن: موعد خروج آمریکا از مذاکرات وین نزدیک شده است

وزیر خارجه آمریکا مدعی است پیشرفت در برنامه هسته‌ای ایران، مانعی بر سر راه بازگشت به برجام ایجاد خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر خارجه آمریکا می‌گوید موعد خروج این کشور از مذاکرات وین نزدیک شده است.

آنتونی بلینکن امروز شنبه در مصاحبه با روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، صرف نظر از این واقعیت که آمریکا هیچ اقدامی در جهت احیای برجام صورت نداده، گفت امکان تعیین تاریخ برای خروج از مذاکرات هسته‌ای با ایران وجود ندارد، اما نزدیک شده است.

وزیر خارجه آمریکا، بدون اشاره به بدعهدی کشورش در خروج از برجام، مدعی شد پیشرفت در برنامه هسته‌ای ایران می‌تواند به یک مانع غیرقابل حل تبدیل شود. «پیشرفت در برنامه هسته‌ای ایران چالشی است که امکان کنترل آن وجود ندارد. من نمی‌توانم تاریخی را برای احتمال خروج از مذاکرات هسته‌ای با ایران تعیین کنم، اما در حال نزدیک شدن است.»

بلینکن زیاده خواهی آمریکا برای گنجاندن بحث موشکی و نظامی جمهوری اسلامی در مذاکرات هسته‌ای وین را با توسل به دستاویز همیشگی دولتمردان آمریکا اینگونه توجیه کرد: ممانعت از دستیابی ایران به سلاح اتمی نظامی بر اساس منافع ملی ما است.

روزنامه نیویورک تایمز از قول وزیر خارجه آمریکا نوشت: اگر پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران ادامه یابد بازگشت به برجام سخت‌تر می‌شود. بلینکن، که کشورش خود ناقض شماره یک برجام است، این را نیز به ادعاهایش افزود: اگر آن‌ها به چرخش سانتریفیوژ‌های پیشرفته با سطح بالاتر ادامه دهند، به نقطه‌ای خواهیم رسید که عملا بازگشت به پارامتر‌های توافق هسته‌ای اولیه را بسیار دشوار می‌کند.

آمریکا در حالی خود را راغب به بازگشت به توافق هسته‌ای ایران نشان می‌دهد، که با گذشت چند ماه از آغاز مذاکرات برجامی در وین، به جز نمایش‌های دیپلماتیک گاه و بی گاه خود، هنوز هیچ اقدام عملی برای اثبات حسن نیت خود نشان نداده است و کماکان بر بسط توافق هسته‌ای با ایران اصرار دارد. اصراری که آمریکایی‌ها با هدف الحاق موضوعات مرتبط به فعالیت‌های موشکی و منطقه‌ای ایران آن را دنبال می‌کنند.

در این میانه موضع ثابت جمهوری اسلامی غیر قابل تغییر است: لغو تمامی تحریم‌ها و راستی آزمایی آنها.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
نااشنا
۰۳:۱۱ ۰۶ تير ۱۴۰۰
امریکا 3سال است که از برجام خارج شده حالا سخن از خروج از وین میکند شما که از اول در مذاکرات وین نبودید و کسی شما را بحساب نمیاورد حالا مدعی خروج شده اید تا شاید با این بهانه خود را تحویل بگیرید خوب شما از این مذاکرات نبوده کنار رفتید خوب کسی نا راحت نمیشود بیرون بروید مثل ان یارو من رفتم .
سید
۲۰:۰۰ ۰۵ تير ۱۴۰۰
کی وارد شده بودیدکه ما خبر نداشتیم
مسئولین بدانند که برجام وارد پیچ خطرناکی شده
که هدفش دور کردن ما از رسیدن به هدف است
ورسیدن دشمن به مقصود است
ناشناس
۱۹:۳۶ ۰۵ تير ۱۴۰۰
امریکا تحریمها را بردارد ما هم اورانیوم غنی نمیکنیم
اینکه خیلی ساده هست
معلومه امریکا قصد برداشتن تحریما نداره وگرنه بجای این حرفا زود تر تحریما برمیداشت
ناشناس
۱۴:۱۲ ۰۵ تير ۱۴۰۰
اینها ریکاران و یزیدان زمان هستند و حرف و قولشان پشیزی ارزش ندارد نباید به آنها اطمینان کنیم و یا باورشان نماییم اینها دشمنانی هستند که هر موقع بتوانند زهرشان ر ا خواهند ریخت
ناشناس
۱۳:۴۹ ۰۵ تير ۱۴۰۰
هیهات من الذله