دو مقام ارشد روس از در دسترس بودن احیای برجام در مذاکرات وین و احتمال حصول نتیجه در دور بعدی مذاکرات خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امورخارجه روسیه، امروز (جمعه) در اظهاراتی از حصول توافق هسته‌ای با ایران در مذاکرات برجامی وین، در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

خبرگزاری تاس در این باره اعلام کرد: «ریابکوف در دسترس بودن توافق هسته‌ای با ایران در آینده نزدیک خبر داده است.»

همچنین کاربری در توییتر از «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در مذاکرات وین، پرسید: «چقدر احتمال دارد در دوره بعدی مذاکرات به توافق برسید و برجام احیا شود؟»

اولیانوف در پاسخ به این کاربر گفت: «به نظر می‌رسد دور بعدی با موفقیت روبه‌رو شویم، اما هرگز نمی‌توان از قبل مطمئن بود.»

او در ادامه نوشت: «هدف تمام هیئت‌های مذاکره کننده انجام وظایف خود بدون تأخیر است. اما کیفیت سند نهایی برای ما در اولویت اول قرار دارد.»

ساعاتی پیش اولیانوف از احتمال برگزاری نشست برجام در وین تا پیش از ۴ ژوئیه خبر داد و گفت: «غریزه من می‌گوید که گفت‌وگو‌های وین درباره احیای برجام هفته آینده ازسر گرفته می‌شود، یعنی حداکثر تا ۴ ژوئیه یا به احتمال زیاد زودتر. این قطعی نیست، اما بسیار محتمل است. اجازه بدهید بررسی کنم.»

ششمین دور نشست کمیسیون مشترک برجام روز یکشنبه گذشته با حضور نمایندگان ایران و گروه ۱+۴ (چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلیس) و بدون حضور آمریکا به ریاست انریکه مورا، معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا پایان یافت.

اولیانوف پیش‌تر در پاسخ به این پرسش که چه تضمینی در مورد عدم خروج دوباره آمریکا از توافق هسته‌ای ایران وجود دارد گفت: «ضمانت عدم خروج دوباره آمریکا از برجام تجارب منفی گذشته است. اگر اشتباهات آمریکا دوباره تکرار شود ایران نیز تصمیم به اقدامی شدیدتر برای جبران گذشته خواهد گرفت. این مطابق میل هیچ‌کس نیست.»

انریکه مورا  نیز در سخنانی از پیشرفت در گفت‌وگو‌های ایران و قدرت‌های جهانی صحبت کرد و گفت: «ایران و ۶ قدرت جهانی مذاکرات هسته‌ای را به منظور مشاوره با پایتخت‌هایشان به تعویق انداختند؛ هرچند او اعلام نکرد چه زمانی گفت‌وگو‌های هسته‌ای ازسر گرفته می‌شود.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شهروند بی سواد
۰۷:۴۲ ۰۵ تير ۱۴۰۰
آقا این روسیه هم قرصا شو نشسته خورده -- هر سری یه چیز میگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۰۵ تير ۱۴۰۰
ممکنه که قرصاشو هم پشت ورو خورده باشه
Iran (Islamic Republic of)
سید
۲۲:۰۳ ۰۴ تير ۱۴۰۰
تا دولت جدید نیاید
تا تضمین عملی آمریکا ندهد
تا خسارت های برهم زدن برجام برطرف نشود
هیچ توافقی نمی خواهیم
آخرین اخبار