سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۲.۸ درجه‌ای دمای هوا در کردستان

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت:دمای هوای کردستان در بهار امسال از میانگین ۳۰ سال اخیر بالاتر رفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، علی پناهی معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: میانگین دمای هوای استان در فصل بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۴ درجه و نسبت به دوره بلند مدت (۳۰ سال اخیر) ۲.۸ درجه سانتی‌گراد افزایش را نشان داد.

پناهی با اشاره به اینکه دمای هوای استان در فصل بهار امسال در مقایسه با سال گذشته و نیز میانگین دوره آماری گرمتر بوده است، افزود: میانگین دمای هوای استان در فصل بهار امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته و نیز دوره بلند مدت آماری در تمامی ایستگاه‌های استان به جز ایستگاه بانه افزایش را نشان می‌دهد.

او خاطرنشان کرد: در ایستگاه‌‎های اصلی استان کمترین دمای ثبت شده در فصل بهار امسال متعلق به شهر زرینه با دمای ۶.۴- درجه سانتی‌گراد و بیشترین دما در شهر سنندج با دمای ۴۱.۹ درجه سانتی‌گراد بوده است.

پناهی با اشاره به اینکه شهر بیجار نسبت به مدت مشابه سال گذشته و همچنین دوره آماری بلندمدت بیشترین افزایش دما را در استان داشته است، گفت: در این مدت بیجار نسبت به سال قبل ۳.۳ درجه و نسبت به دوره بلندمدت ۳.۸ درجه سانتی‌گراد افزایش دما را داشت.

پناهی افزود: پس از بیجار، شهر‌های قروه با ۳.۵ درجه و سنندج با ۳.۲ درجه افزایش دما نسبت به میانگین دمای دوره بلندمدت در رده‌های بعدی قرار دارند.

اوگفت: در سایر ایستگاه‌های استان، ایستگاه اقلیم شناسی دهگلان با کمینه دمای ۹.۵- درجه سانتی‌گراد کمترین و ایستگاه سلین اورامان با دمای ۴۵ درجه سانتی گراد بیشنرین دمای ثبت شده استان در فصل بهار امسال را داشتند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.