سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احتمال شیوع موج پنجم کرونا زیاد است

با توجه به قرمز شدن وضعیت کرونایی استان‌های جنوب شرقی کشور، خطر شیوع موج دیگری از کرونا در استان‌های همجوار و کل کشور وجود دارد که با مدیریت و همکاری مردم باید کنترل شود.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: با توجه به قرمز بودن استان‌های جنوبی، جنوب شرقی و به طور خاص استان سیستان بلوچستان می‌توان گفت باید مدیریت و همکاری مردم این روز‌ها برای کنترل شیوع این بیماری بیشتر شود.

او افزود: به طور مثال سیستان و بلوچستان در روز چهارشنبه ۲ تیر، بیش از ۸۰۰ مورد جدید مبتلا به کرونا داشته است که این تعداد بیمار جدید در یک روز، نیازمند توجه ویژه مردم و مسئولین برای کنترل بیماری است.

شریف زاده ادامه داد: از هم استانی‌های عزیز می‌خواهیم به هیچ عنوان به جز موارد ضرور به استان سیستان بلوچستان و دیگر استان‌های قرمز کشور سفر نکنند و افرادی که در این استان‌ها هستند سفر‌های غیر ضرور خود را کنسل کنند تا شاهد انتقال زنجیره شیوع کرونا نباشیم و بتوانیم خطر شیوع موج پنجم را رفع و کنترل کنیم و به شرایطی پایدار برسیم.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس خراسان جنوبی به بحث واکسن‌ها اشاره و تصریح کرد: محموله جدید دُز دوم واکسن که چند روز پیش به استان وارد شد، ویژه سالمندان بالای ۷۰ سال است.

او عنوان کرد: دُز دوم واکسن به اندازه‌ی کافی به استان ما رسیده است و جای نگرانی نیست؛ بنابراین از سالمندان خواهش می‌کنیم منتظر تماس از طرف مراکز واکسیناسیون باشند و بعد نسبت به حضور در مراکز اقدام کنند تا تجمع‌ها باعث شلوغی و اذیت شدن خودشان نشود.

شریف زاده اظهار کرد: استان ما هزار دوز واکسن کو برکت ایرانی دریافت کرده است که منتظر دستور العمل اجرایی آن هستیم تا بدانیم چه افرادی جامعه هدف تزریق این واکسن هستند.

انتهای پیام / س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.