سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلاهبرداران اینترنتی در کمین مردم نصف جهان

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان از سرقت اطلاعات شخصی شهروندان از طریق افراد سودجو و سامانه جعلی ثنا هشدار داد.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: با توجه به گزارش‌های مکرر شهروندان به پلیس فتا پیامک‌هایی با عنوان "شما مرتکب جرم شده اید و برای دریافت حکم خود باید به لینک زیر مراجعه کنید. " برای مردم ارسال می‌شود که باید هشدار داد ممکن است این گونه پیام‌های ارسالی  به قصد کلاهبرداری باشند.

اوادامه داد: به شهروندان توصیه می‌شود به  پیام‌های ارسالی جعلی توجهی نداشته باشند تا به دام کلاهبردان فضای مجازی گرفتار نشوند و پس از دیافت هر پیامک‌ ابتدا صحت پیام را مورد بررسی قرار دهند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان کرد: ورود شهروندان به سامانه‌های غیر مجاز موجب می‌شود تمام اطلاعات شخصی فرد مورد سرقت قرار گیرد.

سرهنگ مرتضوی اظهار داشت: تفاوت سایت‌های جعلی با سایت اصلی ثنا در عبارت http ذکر شده در لینک و نماد‌های اعتماد الکترونیکی است.

او افزود:  روزانه حدود ۱۰ تماس از سوی شهروندان با عنوان  کلاهبرداری از طریق پیامک به پلیس اطلاع رسانی می‌شود و متاسفانه آمار بالایی در کشف این موارد مجرمانه شناسایی شده است.

کنکوری ها مراقب کلاهبرداران سود جو باشند

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان عنوان کرد: با توجه به فصل آزمون کنکور کلاهبردارانی به میدان آمدند تا از افراد نگران کنکور سود جویی کنند.

او ادامه داد: توصیه می شود متقاضیان کنکور به فروش سوالات توجه ای نداشته باشند تا به دام کلاهبرداران فضایی مجازی گرفتار نشوند، با توجه به پبگیری ها ی لازم تمام سوالات فروخته شده به افراد از سال های گذشته است.


انتهای پیام/ص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.