سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارتقاء کیفی ساخت و ساز‌ها و رقابت در مهارت پروری

احمد خرم ، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: سازمان نظام مهندسی با داشتن حدود ۵۵۰ هزار مهندس ، یکی از بزرگترین سازمان های مردم نهاد اثرگذار درحوزه ی ساخت و ساز است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت ، احمد خرم ، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: در حال حاضر حدود ۵۵۰ هزار مهندس ساختمان عضو نظام مهندس هستند و بهره گیری از ظرفیت این نیرو‌های متخصص و کارآمد می‌تواند روند کیفی ساخت و ساز‌ها را در کشور تقویت نماید.

اوافزود: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد این مهندسان بدون مسکن اند و حدود ۶۰ درصد آنان نیز یا بیکارند یا در شغل‌های غیرمرتبط فعالیت می‌کنند.

 

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به اجرایی شدن بخش ۲۲ مقررات ملی ساختمان از اول تیر در تهران و به تدریج در استان‌ها گفت : با اجرایی شدن این بخش، ۱۸۰ صنعت وابسته به ساختمان رونق می‌گیرند و زمینه‌ی نقش آفرینی هرچه بیشتر مهندسان در روند ساخت و ساز‌ها فراهم‌تر می‌شود.

احمد خرم در ادامه از راه اندازی سامانه‌ی معرفی کارگران ماهر و استادکاران حرفه ایی در کشور خبر داد و تصریح کرد: این سامانه می‌تواند نقش بسیار موثری در ارتقاء کیفی ساخت و ساز‌ها و رقابت در امر مهارت پروری استادکاران ایفا نماید.

 

 

انتهای پیام / م.ی

برچسب ها: نظام مهندسی ، مسکن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.