سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وجود ۴ هزار و ۹۰۰ زندانی در زندان‌های استان کرمانشاه

مدیر کل زندان‌های استان کرمانشاه گفت : در حال حاضر ۴ هزار و ۹۰۰ زندانی در زندان‌های استان کرمانشاه وجود دارد که ۷۰ درصد از آن‌ها زیر ۴۰ سال سن دارند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حمیدرضا پوریانی مدیر کل زندان‌های استان کرمانشاه گفت : هشت سال جنگ تحمیلی در کرمانشاه آغاز و در همین استان هم به پایان رسید با توجه به این موضوع و دیگر مشکلات عدیده، کرمانشاه نسبت به سایر استان‌ها در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی پیشرفت چندانی نداشته است.

او گفت : بنابراین برخی از آسیب‌های اجتماعی در استان زیاد به چشم می‌خورد آنچه که در داخل زندان‌های استان وجود دارد چکیده وضعیت جامعه استان است مطمئن باشید ورودی و خروجی زندان‌ها عملکرد بسیاری از مسئولان استان را نشان می‌دهد.

مدیر کل زندان‌های استان کرمانشاه افزود: در حال حاضر ۴ هزار و ۹۰۰ زندانی در زندان‌های استان کرمانشاه وجود دارد که به دلیل کرونا یک‌هزار و ۵۰۰ نفر از آنان به مرخصی کرونا رفته‌اند.

او به تاثیر قابل توجه ترک تحصیل در به وجود آمدن آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: ترک تحصیل یکی از شاخه‌های اصلی آسیب‌های اجتماعی است و اگر شاکی در کار نباشد به دنبال آن اعتیاد و سرقت رخ خواهد داد

پوریانی گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد ۵۶ درصد از زندانیان کرمانشاه از نظر سطح تحصیلات، راهنمایی و زیرراهنمایی هستند و تنها ۲ درصد از زندانیان لیسانس و لیسانس به بالا هستند.

او با بیان اینکه ۲۹ درصد زندانیان استان به جرم سرقت وارد زندان می‌شوند، ادامه داد: این در حالی است که در بیشتر زندانیان دیگر استان‌ها مربوط به جرم مواد مخدر است، ولی در استان کرمانشاه ۲۵ درصد با جرم مواد مخدر وارد زندان می‌شوند.

پوریانی افزود: بیشتر سارقین با قرار کفالت پایین وارد زندان می‌شوند و بیشتر اعتیاد دارند به‌طوریکه ۸۵ درصد زندانیان سارق معتاد هستند.

او سن ۷۰ درصد از زندانیان استان را زیر ۴۰ سال اعلام کرد و ادامه داد: ۹۸ درصد زندانیان مرد و ۲ درصد خانم هستند.

این مسئول تعلیم و تربیت زندانیان را از جمله وظایف اصلی سازمان زندان‌ها دانست و افزود: سازمان زندان‌ها برنامه‌های فرهنگی و حمایتی از زندانیان را دارد و در زمان کرونا نیز به طور قطع توانستیم به صورت علمی کرونا را در زندان‌ها کنترل کنیم و پروتکل‌ها در زندان‌ها با تمام کمبود‌ها و محدود بودن امکانات بهداشتی به صورت کامل رعایت شده است.

او افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۰ حدود یک‌هزار و ۴۵۰ تست کرونا از زندانیان ورودی ۱۸ و ۵۰۰ تب‌سنجی انجام شده است همه زندانیان نیز دوره قرنطینه را تجربه می‌کنند.

مدیرکل امور زندان‌های استان کرمانشاه گفت: سامانه سازمان زندان‌ها به‌نام سامانه «حمایت» راه‌اندازی شده که خانواده زندانیان در هر کجای کشور می‌توانند به این سامانه وارد شوند و مشکلات خود را درج کنند و توسط انجمن هر شهرستان بررسی می‌شود و افراد تحت پوشش به عنوان افراد زیر پوشش انجمن مورد حمایت قرار می‌گیرند.

او با بیان اینکه تاکنون ۷۰۰ خانواده زندانیان کرمانشاه تحت پوشش سامانه حمایتی قرار گرفته‌اند، افزود: ۸۹۶ خانواده زندانیان نیز تحت پوشش انجمن‌های حمایتی هستند، البته ۳۹۰ نفر از خانواده‌های زندانیان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

پوریانی از ادامه اجرای طرح پایش زندانیان و ۱۳ مورد رضایت در بحث قصاص خبر داد و افزود: در مرحله اول طرح پایش زندان‌ها یک‌هزار و ۳۵۷ زندانی آزاد شدند و از نیمه دوم تیرماه نیز مرحله دوم با آزادی حدود یک‌هزار نفر آغاز خواهد شد؛ بیش از ۳۰۵ نفر با کمک بسیج حقوقدانان و اصناف آزاد شدند .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.