رئیس کل دادگستری کرمانشاه گفت : کمترین پرونده تخلفات انتخاباتی را در انتخابات ۱۴۰۰ داشتیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، پرویز توسلی زاده رئیس کل دادگستری کرمانشاه با اشاره به برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ در استان، گفت : معتقدم شاهد برگزاری یکی از سالم‌ترین انتخابات در استان بودیم.

او گفت : در فرآیند برگزاری این انتخابات، کمترین پرونده تخلفات انتخاباتی تشکیل شد. گزارشاتی هم از خرید و فروش آرا داشتیم که قطعی بودن آن منوط به نتیجه رسیدگی به پرونده است.

رئیس کل دادگستری کرمانشاه به درگیری‌های طایفه‌ای اخیر در غرب استان هم اشاره کرد و افزود: متاسفانه این درگیری‌ها که بر سر مرتع بود، منجر به کشته شدن چهار نفر، مصدوم شدن تعدادی و تخریب یک منزل شد که ما هر دو طرف درگیر را به آرامش دعوت کرده ایم.

او افزود: پرونده درگیری‌های طایفه‌ای اخیر در دو شهرستان سرپلذهاب و دالاهو در حال پیگیری است و دیروز (یکشنبه) دیداری با خانواده کشته شدگان این درگیری‌ها داشتیم.

این مسئول قضایی با تاکید براینکه دستگاه قضایی باید کار را برای مردم آسان کند، ادامه داد: طی مدت نزدیک به دوسالی که در ریاست دستگاه قضایی استان قرار گرفته ام، با همفکری مجموعه تلاش کردیم تا با اجرای رویکرد‌هایی بتوانیم به این هدف مهم دست پیدا کنیم.

او افزود: معتقدیم دستگاه قضایی باید کمترین نقش را در زندگی مردم داشته باشد، یعنی راه حل اختلافات موجود در جامعه را در دادگستری و رای دادگاه نبینند.

رئیس کل دادگستری کرمانشاه با بیان اینکه سیاست مهم دستگاه قضایی استان طی دو سال گذشته در ۱۵ رویکرد مهم بود، افزود: یکی از مهمترین این رویکرد‌ها اجرای سند تحول قضایی است، سندی که بسیار کارشناسی شده و راهبردی است و اجرای آن منتهی به توسعه قضایی و آسان کردن زندگی برای مردم خوهد شد.

او ادامه داد: با اجرای این سند، به جایی می‌رسیم که دستگاه قضایی کمترین نقش را در زندگی مردم خواهد داشت، کمترین دعاوی در دادگستری‌ها مطرح می‌شود و اگر هم دعاوی مطرح شود در کمترین زمان به آن‌ها رسیدگی می‌شود و رضایت مردمی را بدنبال دارد.

رئیس کل دادگستری کرمانشاه رویکرد مهم دیگر دستگاه قضایی استان را رسیدگی به پرونده‌های معوقه دانست و افزود: در حال حاضر جمعا ۱۴ هزار و ۷۷۰ پرونده مسن در استان داریم که مربوط به ماقبل سال ۱۳۹۹ هستند.

او گفت: نداشتن شعبه‌ای که دارای موجودی غیرمتعارف باشد، از دیگر رویکرد‌های مهمی بوده که در این مدت آن را دنبال کرده ایم، یعنی تلاش کرده ایم که تعداد شعباتی که بالای ۲۰۰ پرونده دارند را کاهش دهیم.

قاضی القضات کرمانشاه افزود: علیرغم مشکلات زیادی همچون ابتلای ۴۵۰ نفر از کارکنان دستگاه قضایی به بیماری کرونا و افزایش دعاوی، تلاش کرده ایم تا موجودی پرونده‌های قضایی استان را کم کنیم.

او گفت: براین اساس، طی سال ۱۳۹۸ جمعا تعداد ۳۷۰ هزار پرونده ورودی به مراجع قضایی و شورا‌های حل اختلاف استان داشتیم و تعداد کل پرونده‌های مختومه هم ۳۷۷ هزار فقره بود، اما در سال ۱۳۹۹ تعداد کل پرونده‌های ورود ۴۳۱ هزار پرونده بود که نشان می‌داد تعداد پرونده‌های ورودی ۶۱ هزار فقره افزایش یافته، با این وجود ۴۴۴ هزار پرونده مختومه داشتیم که رقم خوبی است.

رئیس کل دادگستری کرمانشاه افزود: جمعا طی سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹، حدود ۱۶ درصد افزایش پرونده‌های ورودی و رشد ۱۸ درصدی پرونده‌های مختومه را داشتیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.