سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام بیش از ۵ هزار مورد بازرسی و نمونه برداری از مراکز عرضه و توزیع کالا در اردبیل

مدیر کل استاندارد استان اردبیل گفت: با هدف حفظ سلامت بیش از ۵ هزار مورد بازرسی و نمونه برداری از مراکز عرضه و توزیع کالا در اردبیل انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، هاشم علایی، مدیر کل استاندارد استان اردبیل گفت: با هدف حفظ سلامت و ایمنی جامعه، ملموس کردن حضور استاندارد در جامعه و اعتماد سازی و ارتقای کیفیت محصولات و بر اساس برنامه زمانبندی ابلاغی از سوی سازمان ملی استاندارد ایران، در قالب طرح طا‌ها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد‌های اجباری) در سال ۱۴۰۰، انجام تعداد ۵ هزار و ۸۹۰ مورد بازرسی و نمونه برداری از مراکز عرضه و توزیع کالای استان، توسط شرکت‌های بازرسی تأیید صلاحیت شده و کارشناسان استاندارد پیش بینی شده است.

او با اشاره به اینکه اعتبار اجرای این طرح از محل اعتبارات ملی تامین می‌شود، ادامه داد: در قالب طرح طا‌ها نمونه‌هایی از فرآورده‌های صنایع غذایی، شیمیایی و پتروشیمی، بسته بندی، برق و الکترونیک، مکانیک و فلزشناسی، ساختمانی و معدنی و مهندسی پزشکی که مشمول استاندارد اجباری هستند، از سطح بازار خریداری و در آزمایشگاه‌های تائید صلاحیت شده، مورد آزمون قرار می‌گیرند.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل در ادامه بیان کرد: استاندارد تضمین کننده کیفیت، ایمنی و سلامت کالا‌ها و خدمات می‌باشد، بنابراین سلامت جامعه خط قرمز ماست و با متخلفان و عرضه کنندگان کالا‌ها و خدمات غیراستاندارد که جان، مال و ایمنی مردم را به خطر می‌اندازند، مطابق ماده ۴۰ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد برخورد خواهد شد.

علایی در ادامه افزود: از شهروندان عزیز در خواست می‌شود در صورت مشاهده عرضه و فروش هرگونه کالای غیراستاندارد، مراتب را از طریق شماره ۱۵۱۷ جهت رسیدگی به اطلاع این اداره کل برسانند.

انتهای پیام/ح

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.