سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آزادی ۵۰ محکوم مالی البرزی با کمک خیران

رئیس کل دادگستری البرز گفت: به مناسبت هفته قوه قضائیه ،۵۰ نفر از بدهکاران مالی از زندان‌های استان آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری البرز در آیین آزادی زندانیان مالی و جرایم غیرعمد که به مناسبت هفته قوه قضائیه و در مجاورت قبور شهدای گمنام هیئت انصار الامام برگزار شد،گفت: امروز با تلاش‌های انجام شده ۵۰ نفر از بدهکاران مالی  از زندان‌های استان آزاد شده و به آغوش خانواده باز می‌گردند.

 رئیس کل دادگستری البرز افزود: افراد به دلایل مختلفی ممکن است زندانی شوند که بخشی از آن‌ها محکومان مالی هستند که به دلیل بدهی یا عدم توانایی در پرداخت دیه در زندان به سر می‌برند که نقش خیرین در آزادی و بازگشت آن‌ها به جامعه بسیار مهم است.

فاضلی هریکندی گفت: در این مدت تلاش شد علاوه بر کنترل همه ورودی‌ها به زندان‌ها، با استفاده از راهکاریی از قبیل اعطای مرخصی، عفو و استفاده از نهاد‌های ارفاقی از قبیل آزادی مشروط، تعلیق اجرای مجازات شرایط برای آزادی زندانیان فراهم شود.

او با اشاره به انجام هزاران تست از ابتدای شیوع کرونا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در ندامتگاه‌های استان افزود: با تدابیر صورت گرفته، تعداد فوتی‌ها در اثر بیماری یا مرگ طبیعی در ندامتگاه‌های استان در سال ۱۳۹۹ با وجود شیوع کرونا، در مقایسه با سال ۱۳۹۸ که هنوز کرونا شیوع پیدا نکرده بود کاهش محسوسی داشته و به کمتر از یک سوم رسیده که نشانگر توجه نظام به سلامت زندانیان است.

انتهای پیام/ر.ن

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.