سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل آموزش و پرورش یزد:

افزایش ۵ درصدی رشته‌های فنی و حرفه‌ای از اهداف پیش روی ما است

محسن موحدی فر گفت: پیگیری‌های لازم در خصوص ایجاد رشته‌های مورد نیاز استان در حوزه‌ی فنی و حرفه‌ای انجام گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سومین جلسه‌ی شورای آموزش و پرورش استان یزد در سال ۱۴۰۰ با حضور حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و دیگر اعضا در محل پژوهشکده‌ی تعلیم و تربیت فرهنگیان تشکیل شد.
محسن موحدی فر، مدیر کل آموزش و پرورش در این نشست از احداث پنجمین هنرستان ریلی کشور در استان یزد خبر داد و گفت: افزایش ۵ درصدی رشته‌های فنی و حرفه‌ای از اهداف پیش روی ما است.

مدیرکل آموزش وپرورش استان یزد ادامه داد: پیگیری‌های لازم درخصوص ایجاد رشته‌های مورد نیاز استان در حوزه‌ی فنی و حرفه‌ای انجام گرفته و جلسه‌ای با سرپرست تعاون استان جهت هماهنگی امور برگزار شده است.

محسن موحدی فر با ابراز امیدواری از پشت سرگذاشتن دوران کرونا و مشکلاتی که در این دوره در حوزه آموزش بوجود آمد بیان کرد: با هماهنگی‌ها و مذاکراتی که با وزارت و معاونین وزارتخانه صورت پذیرفته استان یزد به عنوان پایلوت برای پژوهش و بررسی افت آشکار و افت پنهان در آموزش انتخاب شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش از آمار ۶۰۰۰ دانش آموز که نیاز به تلاش بیشتر در کارنامه تحصیلی آن‌ها ثبت شده است خبر داد و افزود: اگر این افت در تابستان سال جاری جبران نشود این دانش آموزان تکرار پایه خواهند شد و این موضوع بحرانی را برای آموزش و پرورش استان پیش خواهد آورد.

او با اشاره به نرخ مهاجر پذیری استان یزد گفت: ورودی آموزش و پرورش هنوز در حال افزایش است و نرخ ترک تحصیل دانش آموزان در دوره متوسطه اول و دوم اکثرا مربوط به اتباع است و این افت به غیر از مسائل آموزشی در جنبه‌های دیگر نیز برای دانش آموزان به وجود آمده است.

موحدی فر از قول وزارت بهداشت برای واکسیناسیون معلمان خبر داد و ابراز امیدواری کرد که در سال تحصیلی آینده کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار شود.

در پایان نشست شورای آموزش و پرورش طی مراسمی از بسته‌ی آموزشی دوره‌ی ابتدایی رونمایی شد.

انتهای پیام/و

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.